• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Pepita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 940
P

Pepita

Hej min katt har katt snuva..Hon fick det när hon varit på ett katt pensionat nu i julas. Nu nyser hon hela siden o´ch det är jätte jobbigt. Man kan ju inte göra så mycket mer än att vänta på att det ska försvinna. Jag vill bara säga till er som inte vaccinerat katten. gör det. Och har din katt fått kattsnuva så se till att den får i sig vatten ordentligt! annars kan det gå illa.... Vaccinet verkar rätt fort. Min katt hade nyligen vaccinerats mot kattsnuva men fick det i alla fall...Det är ju lite märkligt. katt snuvan är verkligen inte kul att ha. Vaccinera alltid innan du sätter in katten på kattpensionat! /ta hand om katten!Pepita :p

Sv: Kattsnuva

Kattsnuvevaccinet är inte särskilt effektivt så det är inte alls konstigt att din katt dragit på sig snuvan. Många fullvaccinerade katter får ändå snuva om än i något mildare form.

Bara en notis ;)

Hoppas din katt blir bättre snart! Om snuvan sitter mycket på ögonen (orsakas av herpesviruset) kan det löna sig att ge tillskott av aminosyran lysin. Finns i rått kalkonkött och som kosttillskott på hälsokostaffärer.

Sv: Kattsnuva

Tack för tipset men nu börjar hon bli bättre. nu i kväll!

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 826
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 833
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 817
Senast: MissFideli
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 164
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka