Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaccination mot kattsnuva :)
Men precis som med covid kan de bli sjuka trots vaccin.
Det kan ha funnits en katt hos hans uppfödare som var bärare på viruset och smittade honom innan han var vaccinerad.
Han är ju innekatt och träffar aldrig några andra katter. Paisley och Prada är vaccinerade och har aldrig visat några symptom.

Han är ju den som tycker om Harry mest och aktivt söker upp honom så jag har svårt att tro att Harry skapat stress som utlöst viruset. Det kanske kan vara min skada, att jag varit borta mycket och mått väldigt dåligt som kan ha triggat något hos honom.
Det är jättesvårt att veta, men det viktigaste är ändå att han blir frisk ❤️
Jag ville bara flika in med min egen kropps reaktion på stress. Det händer oavsett om det är negativ eller positiv stress. Hemskt vanligt att jag tycker att saker ska bli väldigt roligt eller spännande, och så reagerar min mage negativt på det 😅 trots att det är något positivt alltså.

Lilla svampen då, litet måndagsexemplar :heart men ändå tur i oturen att han är så himla snäll och lugn till naturen, jag hade varit högst tveksam till att min katt skulle klara av det.

Jag ville bara flika in med min egen kropps reaktion på stress. Det händer oavsett om det är negativ eller positiv stress. Hemskt vanligt att jag tycker att saker ska bli väldigt roligt eller spännande, och så reagerar min mage negativt på det 😅 trots att det är något positivt alltså.

Lilla svampen då, litet måndagsexemplar :heart men ändå tur i oturen att han är så himla snäll och lugn till naturen, jag hade varit högst tveksam till att min katt skulle klara av det.

Han charmade all personal på djursjukhuset, så snäll och gosig ❤️
Skulle aldrig klösa eller bita, äter sina tabletter, enkelt att lägga pastan på tandköttet och ge ögondroppar. Rara lilla Kantarellen 🧡
Mardröm om Paisley skulle bli sjuk och vi måste göra samma saker med henne 😅

Jag gillar klöstunnan, alla tre klöser flitigt på den. Nackdelen är att ovandelen är både Kantarells och Pradas favoritplats 😅
Kantarell kan ligga i själva tunnan om det kniper men det är inte lika bra.

IMG_20220924_164852.webp

Apropå nyvaken, idag ramlade Minnie ur klätterträdet för första gången. Hon har bäddat för det länge, då hon sträcker på sig både i sömnen och i vaket tillstånd. Jag var på toa och hörde ett rejält duns och sen ett upprört jamande. När jag kom ut i rummet, låg hon på golvet bredvid trädet ihoprullad som en kanelbulle och kastade onda ögat på mig och skällde upprört, för att det saknades säkerhetsnät, säkerhetslina och fallskärm...

Jag gillar klöstunnan, alla tre klöser flitigt på den. Nackdelen är att ovandelen är både Kantarells och Pradas favoritplats 😅
Kantarell kan ligga i själva tunnan om det kniper men det är inte lika bra.

Visa bifogad fil 101253
Älva hälsar att om NÅGON (ehem ehem) har stulit bästa platsen så kan man sätta sig på närmsta plana yta och börja nafsa i bakbenen på tjuven. Är man tillräckligt envis så. :D

Jag har till sista varit tvungen att vika mig och knäppt på värmen för första gången för den här säsongen, och har en mycket lycklig oriental på elementet. 😅 Jag ska faktiskt beställa en sådan där elementsäng åt honom nu på en gång... men tänk om det betyder att jag får mindre gos-tid? :cry:

Jag har till sista varit tvungen att vika mig och knäppt på värmen för första gången för den här säsongen, och har en mycket lycklig oriental på elementet. 😅 Jag ska faktiskt beställa en sådan där elementsäng åt honom nu på en gång... men tänk om det betyder att jag får mindre gos-tid? :cry:
Inte då, mina älskar sina elementsängar men inget slå at krypa ner under täcket hos matte. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
552
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka