Humla börjar förstå. Oftast. Vi diskuterar fortfarande resterna dock.Min lilla långnäsa har inte riktigt fattat det där konceptet att jag vill ha min middagstallrik ifred ännu...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Humla börjar förstå. Oftast. Vi diskuterar fortfarande resterna dock.Min lilla långnäsa har inte riktigt fattat det där konceptet att jag vill ha min middagstallrik ifred ännu...
Sådärja! Nu har den lilla chokladpralinen provat på att bada i toalettstolen också. Jag hade dörren på glänt och katten kom i 390 rakt in i badrummet och gjorde en snygg dykning ner i toan INNAN jag hann sätta mig så det var ”rent” iaf.
Blir väl säkert flera gånger men nu är premiärdoppet gjort
Min lilla långnäsa har inte sett tjusningen med toaletten (ännu). Hon har gjort någon sväng inne där men den var inte så intressant
Men usch lilla raringen! Vilken tur i oturen att den var så trång!
Fick de bila (har lärt mig ett nytt ord idag!) i en annan lägenhet?
Ursäkta, jag är orimligt nyfiken Jag beundrar hur snabbt det gick! Hoppas att ögonen blir snabbt bättre
Liknande här idag...Sådärja! Nu har den lilla chokladpralinen provat på att bada i toalettstolen också. Jag hade dörren på glänt och katten kom i 390 rakt in i badrummet och gjorde en snygg dykning ner i toan INNAN jag hann sätta mig så det var ”rent” iaf.
Blir väl säkert flera gånger men nu är premiärdoppet gjort
Snälla alla - håll tummarna att jag får hem mina efterlängtade katter imorgon?
jag har väntat sen evigheten. Håll också tumme att de inte är alltför påverkade av den rejält långa resan och är minimalt stressade. Särskilt för min älskade Moxie som varit hemma hos sin uppfödare (sen i januari) , fått behandling mot FIP och är nu friskförklarad sen ett par månader tillbaka. Stressen får bara inte utlösa något nytt. Men än så länge så är rapporterna positiva. Det kommer gå bra. Det kommer gå bra.
Nu har kämpen Loke varit hos veterinären igen. Ultraljudet av buken såg bra ut, så tog dem urinprov och tog om några blodprover.
I och med att det jag beskrev lät så typiskt och att han haft flera stycken på några månader så ska han nu få medicin morgon och kväll, och vi ska fortsätta hålla koll och föra dagbok om vi ser fler anfall (vilket är mycket svårare nu när jag inte jobbar hemifrån längre, vilket jag tror är anledningen till att jag inte längre ser anfall, snarare än att han slutat ha dem). Också återbesök om en månad för att kolla blodprov när han står på medicin.
Och skulle medicinen inte hjälpa så blir det MR hjärna, men dom ville provbehandla först, för annars brukar Agria tydligen inte täcka det.
Jag är ju glad att man inte hittat något allvarligt, men samtidigt ledsen att man inte hittat något som hade gått att behandla och bota. Och jag ser verkligen framemot att pilla i honom tablett två gånger om dagen, den gången jag avmaskade honom var han inte lika snäll som han är hos veterinären
Tack så jättemycket för tipset! Ska absolut testa, för vill verkligen slippa linda in i handduk och trycka i piller 2 gånger om dagen!Är han en godisglad katt?
Jag slogs med liten och var beredd ta bort henne då jag inte ansåg det vara humant att livet ut bråka dagligen med tabletter.
Sen hittade jag easy pill, finns bla hos Apotea. Det är som en massa/pasta som man kan forma. Luktar köttigt. An tar en bit och gömmer tabletten i. Liten klättrade på mina ben första gången och nu är medicineringen inte värre än "här får du en godis katten" för någon av oss.
Lukas äter också gärna easy pill. Världens kräsnaste ragdoll gör det icke, men hon är grymt kräsen.
Dom hade på granngården så jag kunde testa redan ikväll, och det funkade. Bara gott godis och han märkte inget av den lilla pillerhalvan! Tack så jättemycket, du har räddat morgon och kvällslugnet!Är han en godisglad katt?
Jag slogs med liten och var beredd ta bort henne då jag inte ansåg det vara humant att livet ut bråka dagligen med tabletter.
Sen hittade jag easy pill, finns bla hos Apotea. Det är som en massa/pasta som man kan forma. Luktar köttigt. An tar en bit och gömmer tabletten i. Liten klättrade på mina ben första gången och nu är medicineringen inte värre än "här får du en godis katten" för någon av oss.
Lukas äter också gärna easy pill. Världens kräsnaste ragdoll gör det icke, men hon är grymt kräsen.
Dom hade på granngården så jag kunde testa redan ikväll, och det funkade. Bara gott godis och han märkte inget av den lilla pillerhalvan! Tack så jättemycket, du har räddat morgon och kvällslugnet!