Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad skönt för honomLukas överlevde även att åka hem. Mer orolig än ner men mycket nöjd med att vara hemma. Borta bra men hemma bäst typ![]()
Det går bra.@Mia_R hur går det med Pip och Myran?
OT: Jag blir tokig på Megara. Jag håller på att sätta upp bokhyllor med tunga hyllplan och hon ska vara med hela tiden och kolla och försöka hoppa upp och jag säger åt henne att flytta på sig så hon inte ska riskera att bli mosad om jag tappar ett hyllplan. Lyssnar hon?Låste in henne i sovrummet tills jag fick den stadig och flera plan på plats. Kränkt katt är kränkt.
Jag vet från artiklar där man avlivat råttor, som haft eeg (kollar hjärnvågorna), att de somnar och sedan fortsätter de ha sömnaktivitet tills medlet verkar så hjärtat slutar slå och då upphör all aktivitet. Så baserat på det skulle jag säga att du kan känna dig trygg i att hon sov lungt och sedan lämnade i lugnNär Millie lämnade oss så var jag så säker på att hon fick det bästa och lugnaste av avslut.
Hemma, med min vän som är veterinär och väldigt duktig på att avliva djur. I allt det hemska kändes det ändå bra.
Men nu har jag fastnat i att jag inte vet hur tiden mellan sprutan till döden var för henne.
Hon blev lite kränkt när hon fick sprutan men sen släppte jag ner henne och hon gick obrydd ut till vardagsrummet. Där la hon sig helt lugnt och slöt ögonen. Jag satt bredvid och veterinären, mamma och pappa satt i samma rum. Det småpratades lite om saker som inte hade med Millie att göra. Jag har svårt för tidsuppfattning men det tog ett tag innan andningen upphörde.
Just där och då var det lättnad över att hennes kamp var slut. Och jag var så tacksam över att det var lugnt och på ngt konstigt sätt fint.
Men som sagt, nu undrar jag över om hon var lika lugn som hon såg ut. Hur vet man?
Fortfarande kvar på Ultuna, det har varit mycket att göra för dem idag men nu ska vi strax åka hem och jag hoppas vi slipper åka in igen i morgon. Håll tassar och tår är ni snälla.![]()
Att vi gör det här försöket. Hon ringde när jag körde till jobbet ikväll för att höra hur det är med honom och jag sa att om han inte är bättre när jag kommer hem så är det inläggning eller avlivning som gäller. Något måste göras, så sista halmstrået nu och går det inte längre så är det slut.Tummar och tassar hålls. Har ni varit inne? Vad sa vet?
Att vi gör det här försöket. Hon ringde när jag körde till jobbet ikväll för att höra hur det är med honom och jag sa att om han inte är bättre när jag kommer hem så är det inläggning eller avlivning som gäller. Något måste göras, så sista halmstrået nu och går det inte längre så är det slut.![]()
Han är så snäll och förlåtande lille Pip. När jag lagt mig för att vila innan jobbet igår så kom han och kröp ner hos mig och sen kom Myran och låg tätt intill honom ända tills jag klev upp för att åka.Men fina, fina Pip![]()
Jag och Megara skickar nospuffar och vi fortsätter stenhårt hålla tummar och tassar
Visa bifogad fil 54235
Oj! Jag trodde att de var äldre än min AliceHär är allt lugnt. Kattfröknarna fick varsin mjukismakrill med kattmynta igår, och har sedan dess röjt runt hejvilt, de stackars makrillarna nu är ordentligt tuggade, sparkade, och kringslängda.
Dagarna går oftast i vilans tecken för fröknarna; morgonröj, sömn, kvällsröj, sömn. Lite ätande eller bajsande mittemellan.
De är ju tanter faktiskt, båda har fyllt sex denna sommar De närmar sig senioråldern med stormsteg.