Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Larmkontroll i bostaden, jobbar hemma idag. Hankatten Floyd överlycklig över besök, följer med som en skugga tills jag skickar ut honom för att han är i vägen: HEEEJ! JAG KAN HJÄLPA DIG MED ALLTING OCH SÅ KAN DU KLAPPA MIG! Jag gillar dig jättejättemycket och nu är vi bästisar!!

Honkatten Ebba: stirrar ut larmkillen med djup aversion. Vem släppte in dig, usla människa? Varför går du in i det rummet? Titta Människan, nu öppnar han en dörr också! Jag har inte tillåtit något av detta! Jag är kränkt. Jävligt kränkt. Nu ska jag titta åt ett annat håll och ignorera honom totalt. Hoppas han åker från mitt residens snart.

Snart blir det larmtest. Det kommer inte att göra Ebba mer positivt inställd...
Haha min förra katt ÄLSKADE alla former av byggjobbare och fixare som kom hem. En gång, när han fortfarande var en liten kattunge, försvann han efter ett fixarebesök. Fixaren kom tillbaka med katten efter kanske 5 minuter eftersom det "lät himla konstigt i verktygslådan".
En gång stal katten fixarens skruvmejsel. Generad matte jagade efter katten och gav tillbaka skruvmejseln.:o
Annars brukade han mest klättra runt på de stackars fixarna.
Jag är alltid hemma när det kommer fixare. Frågade alltid om jag skulle stänga in katten i ett rum, och varnade för kattens kärlek för fixare. De brukade säga att det gör inget - och i bland ångra sig efter en stund :D

Hur vet jag när det är dags att byta lakan? När jag snusar över ryggen på Megara och hon inte längre luktar fräscht lakan.

Haha min förra katt ÄLSKADE alla former av byggjobbare och fixare som kom hem. En gång, när han fortfarande var en liten kattunge, försvann han efter ett fixarebesök. Fixaren kom tillbaka med katten efter kanske 5 minuter eftersom det "lät himla konstigt i verktygslådan".
En gång stal katten fixarens skruvmejsel. Generad matte jagade efter katten och gav tillbaka skruvmejseln.:o
Jag är alltid hemma när det kommer fixare. Frågade alltid om jag skulle stänga in katten i ett rum, och varnade för kattens kärlek för fixare. De brukade säga att det gör inget - och i bland ångra sig efter en stund :D

Jag tyckte mig tolka den sammanbitna tystnaden hos larmkillen - när en överlycklig katt tvångskelar med den skruvmejsel och hand han just då försökte använda att skruva med - som att jag kunde bära ut Floyd utan att fråga. Just den här gången.

Ebba däremot skulle inte tvångskela med En Oinbjuden Inkräktare, om han så var insmord i leverpastej.

Jag tycker det är väldigt snälla katter ni har när ni tar in en ny vuxen honkatt på tillfälligt besök hos en annan honkatt och släpper ihop dem .

Väldigt snälla katter och den boende katten som dessutom får gå ut tycker jag är den som mest bör uppmärksammas att den inte lika gärna rymt iväg åstad vilket kan hända om en annan katt helt plötsligt dyker upp i hemmet .
Tycker katten verkar ganska orolig , aggressiv och stressad utifrån dina inlägg.

Jag hade som besökare tillfälligt med min katt valt att ha min katt bakom galler i något/några rum, så att kisse som bor där kunde få känns att dennes hela hem inte tagits över av en främmande katt .🐱

Inser efter att det vi gör med Trassel är ovanligt efter ha läst de här.

vi har tagit med henne för att hälsa på både min och sambons familjer sen hon va liten. Sambons familj har en hund och en katt (stor vuxen hane), min familj har numer två katter varav en är vuxen och en är yngre än Trassel. Trassel och den yngre katten leker mycket när vi är här på besök.

Huset var kattlöst (vi tog bort de tidigare katterna samtidigt) några månader innan Missia kunde flytta hit så det är 16 år sedan... innan dess tror jag inte det varit kattlöst. Det fanns katt här när jag föddes för 46 år sedan.

Jag letar kattunge som en tok men det finns inget vettigt på rimligt avstånd :( Jag vill ha en hona och allra helst en sköldpadda :love:

Inte till dig cirkus: Och ja, det blir en huskatt. Har någon åsikter om det är det helt ok att hålla dem för sig själv.

huskatt sköldpaddor är dom bästa;) hoppas att du får en snällare än Trassel:angel::D

Letar också kattunge men vill inte köpa en överprisad huskatt (eller ”raskatt” som har so och så många procent av olika raser). Tror inte det är ”säsong” än dock.

Jag är möjligen världens långsammaste matte... Älva älskar att ligga på badrumsgolvet, i hörnet precis framför duschdörren, och jag har aldrig riktigt förstått varför. Jag har ingen golvvärme - hade jag haft det hade jag förstått tjusningen. Men hon älskar att ligga där, särskilt om jag lagt en vikt handduk på golvet.
Ikväll knäckte jag nöten. Långt ner på väggen där hon vanligtvis ligger så går ett par smala rör, varav det ena leder varmvatten! :idea: Hon har ett alldeles eget litet element i sin hörna, så hon har det ju störtskönt där!

Fatta hur lång tid det har tagit mig att lista ut detta...

Jag tyckte mig tolka den sammanbitna tystnaden hos larmkillen - när en överlycklig katt tvångskelar med den skruvmejsel och hand han just då försökte använda att skruva med - som att jag kunde bära ut Floyd utan att fråga. Just den här gången.

Ebba däremot skulle inte tvångskela med En Oinbjuden Inkräktare, om han så var insmord i leverpastej.

Eh, jo... det gör hon ju. Första gången vi var förbi kom jag ju nästan inte i närheten av särbon när vi skulle sova! :rofl:

Edit: För förtydligande, han var INTE insmord i leverpastej :cool:

En bekant hade en orientalkattunge när hantverkare skulle fixa i hennes hus... allt blev noggrant inspekterat kan jag säga :cool: :rofl:

Eh, jo... det gör hon ju. Första gången vi var förbi kom jag ju nästan inte i närheten av särbon när vi skulle sova! :rofl:

Edit: För förtydligande, han var INTE insmord i leverpastej :cool:

Nja, det kan hända att jag övertolkar Ebbas analysförmåga. Men jag tycker bestämt att hon gör stor skillnad på mer konkret inbjudna personer, dvs sådana som jag liksom umgås med, sitter och fikar med och pratar (mer) med. Där är hon helt normal eller till och med översocial i flera fall.

Men sådana människor som liksom går runt och grejar helt för sig själv! Och den vanliga Människan sitter för sig själv eller är ute, där är det mer kategoriskt hata eller demonstrativt ignore som gäller, samtidigt som hon ska bevaka dem i smyg. Motsatt då till Floyd som ser alla som en chans till vänner för livet, om det så skulle vara en galen yxmördare som tog sig in.

En av mina siameser gillade inte när jag hade med mig någon hem. En gång kissade han i soffan där besökaren satt, har aldrig hänt förr eller senare. Andra gånger kissade han på kudden om inkräktaren sov över, medan den användes. 🤭😳🙄😼

Siameser verkar vara bestämda individer. Jag känner en vars siames tolererade besökare under en begränsad tid. Sedan när hans egen deadline hade löpt ut, så satte han sig i närheten och skrek högljutt och konstant tills gästerna lämnade. Typ ”GÅ HEM NUUUUUU”. (siamesen alltså, inte människan)

Senast ändrad:
Nja, det kan hända att jag övertolkar Ebbas analysförmåga. Men jag tycker bestämt att hon gör stor skillnad på mer konkret inbjudna personer, dvs sådana som jag liksom umgås med, sitter och fikar med och pratar (mer) med. Där är hon helt normal eller till och med översocial i flera fall.

Men sådana människor som liksom går runt och grejar helt för sig själv! Och den vanliga Människan sitter för sig själv eller är ute, där är det mer kategoriskt hata eller demonstrativt ignore som gäller, samtidigt som hon ska bevaka dem i smyg. Motsatt då till Floyd som ser alla som en chans till vänner för livet, om det så skulle vara en galen yxmördare som tog sig in.

Kommer yxmördaren Yngve förbi skulle iofs Floyd kunna fälla honom genom att stryka sig våldsamt mot hans ben :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
931
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
546
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
452
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
307
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10