Jag tror inte att jag har skrivit något tidigareDrygt en och en halv vecka har gått sen Millie fick gå. Jag är förlamad av sorg och ångest. Folk vill umgås, folk pratar om att skaffa ny katt osv osv. Jag vill inte umgås, jag vill inte ha en ny katt. Jag går till jobbet, det har jag alltid gjort. Jobbet är ett sätt att överleva. Men smärtan är fruktansvärd. Även om beslutet var rätt (jag tror att det var rätt) så har jag ändå skuldkänslor över att hon inte fick det liv hon var värd. Jag sörjer det. Vet att det är djurägaren som måste ta beslut men jag känner att jag tog hennes liv.
Jag mår så fruktansvärt dåligt. Panik. Folk förstår inte riktigt. Har man inte haft ett universums-kärleksdjur så kan man inte förstå. Jag har sörjt djur flera gånger men det här är något annat.
Det gör ont att andas. Tänker på henne all ledig tid.
Hur har ni hanterat sorgen och hur har ni hanterar vänner som vill väl men som inte riktigt förstått?
Millie hade verkligen ett bra liv med dig, vad det verkade som på dina bilder. Jag känner inte till bakgrunden, men ni två tillsammans var verkligen
Beklagar sorgen och skickar stora kramar, om du vill ha