Visar ju tydligt det med hitta det ens egen katt tycker är ätbart - och hur mycket det skiljerMina rör inte "naturgräs". Inte heller odlat gräs oavsett det fina eller det grövre (från havre). Ingen aning vad det är som är så jäkla speciellt med parasollsäv (vilket är vad Blomsterlandet säljer som "kattgräs") men tydligen är det end ätbara för dem. Kanske skulle odla upp lite eget och se...
Med tanke på ragdollen och hårbollar är det viktiga för mig att hon verkligen äter gräs, så whatever she picks liksom.
VAD de äter är ju underordnat så länge det är säkert. Huvudsaken är att katterna har nåt i växtväg att tugga på.
Är det så viktigt med kattgräs?
Jag har faktiskt aldrig tänkt på det
![Flushed face :flushed: 😳](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f633.png)
Nu har inte Prada kräkts upp en enda hårboll under den tiden jag haft henne. Maten ska vara anti hårboll och det verkar ju fungera.
Tveksam till att hon skulle äta gräs dock. Hon vill inte tugga på något förutom hennes mat och dreamies. Allt jag äter är ointressant, mina växter är ointressanta, aldrig bitit på något.
Men kanske skulle testa ändå?