Kollar du lite tillbaka i trĂ„den ser du en helt panikslagen person med en krĂ€kande katt som satt och grĂ€t pĂ„ lördagskvĂ€llen eftersom de nĂ€rmsta djursjukhusen ligger i Falun, Sundsvall och Uppsala och jag inte har bil. DV sa att jag mĂ„ste lĂ€gga in henne akut men fick en second opinion pĂ„ det. Jag fick faktiskt ocksĂ„ samma rĂ„d, dvs mjuk skonkost + pepcid och hĂ„ll ett noga öga pĂ„ allmĂ€ntillstĂ„ndet - som försĂ€krad sĂ„ har jag rĂ€tt till FirstVet samtal, körde videosamtal och Megara blev pĂ„ dĂ„ligt humör sĂ„ jag fick en klo nĂ€stan i ögat, visade slemhinnor med stort besvĂ€r, morrande och slingrande katt och fick ett torrt pĂ„pekande av vet att hennes allmĂ€ntillstĂ„nd Ă€r ok. Faran Ă€r att nĂ„got fastnat inuti, om krĂ€kningarna har kommit pĂ„ hastigt, och isof mĂ„ste det bort pronto. SĂ„ be om röntgen/kontraströntgen. Skonkost i form av Hills i/d rekommenderades till mig. Svindyra smĂ„ burkar men först rent i smĂ„, smĂ„ portioner och sedan lĂ„ngsamt blandat med vĂ€lsmakande Sheba har gjort susen och nu har hon inte krĂ€kts sedan i söndags. Ăter Sune fortfarande?
Och du, börja INTE googla pÄ vad det kan vara för dÄ fÄr du bara mer panik.
Vi hÄller tassar och tummar hÀr.