Hade en katt som var likadan. Tjock och osmidig.![]()
Tuva Àr inte tjock, bara inte sÄ atletisk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej alltsÄ jag hade en katt som var osmidig mest pga att hon var tjock.Tuva Àr inte tjock, bara inte sÄ atletiskHon Àr stor, Àven för att vara Maine coon (7,5 kg) sÄ jag misstÀnker att det Àr dÀrför.
Mer eller mindre markbundenhet Àr ju ett faktum gÀllande olika raser @Bison sÄ att det skiljer Àr ju inget konstigt .
AllmÀn reflektion: Utöver det sÄ skiljer det ju mellan individer. Temperament, lÀggning osv.
Att markbundenhet Àr pga fetma oavsett ras och individ, Àr ju tack och lov inte den styrande faktorn för de flesta katter ...
Det vet jag, Àr uppvÀxt med minst sagt aktiva katter.
Detta var Àven en anledning till att jag valde just perser.
Det hindrar inte att jag faccineras av vissa katters fantastiska smidighet och spÀnst.
Har lÀmnat Sauron hos vet, fÄr hÀmta vid 16. Fortfarande lika oklart vad som orsakar det hela, vet sa att dom troligen kommer ta nÄgra röntgenbilder och jÀmföra med sist, ser det illa ut fÄr vi Äka till Ultuna för en datortomografi, ser det ok ut fÄr vi nog leva med att han Àr lite snorig ibland. SÄ lÀnge han Àr pigg givetvis.
Det Àr sÀllan det Àr nÄn fart. Sen mina katter blev vuxna sover dom oftast nÀr jag sover. Ibland gÄr dom upp och Àter men dom somnar om lika fort igen.Hur Àr era katter nattetid? Millie vaknar mellan 3:30 och 5:30. Och dÄ Àr hon inte tyst utan tycker att folket ska vakna.
Hur Àr era katter nattetid? Millie vaknar mellan 3:30 och 5:30. Och dÄ Àr hon inte tyst utan tycker att folket ska vakna.
I skrivande stund befinner sig Lukas hos vet! Dubbel dos lugnande fungerade. Katt rÀdd men sansad, fullt vaken men inte full i Ängest.
Hon fÄr gÀrna vara nattaktiv men hon behöver ju inte krÀva att hennes folk ska vara det.Fröknarna pysslar med sitt. Inkl gÀrna tokrejs. Det lÄter en del men det sover jag igenom sÄ lÀnge inget vÀlter. Lukas skrek förut men har lÀrt sig av med det. Antar han roar sig pÄ egen tass han med. Katter Àr ju i hög grad nattaktiva, men det Àr fascinerande att sÄ mÄnga katter verkar ha en inbyggd klocka för tokrejs kl 04?![]()
Skönt att han verkar ok iafDe hade rejÀla problem söva honom för tandsanering... VeterinÀren förstod att enkel dos lugnande inte funkade och att katten pÄ dubbel dos var fullt vaken. Tydligen motstÄndskraftig Lukas.
JÀttefins tÀnder. Brutit av spetsen pÄ en hörntand vilket jag hade sett innan men i övrigt jÀttefina. Vi tog Àven ett urinprov nÀr han sov (ua) och sÄ vaccinerades han.
Lukas Àr inte glad och trots han inte ens kan fÄ rakt kan han utan tvekan förtydliga vad han tycker om sin helt vÀrdelösa matte just nu!
Siamesen sÀtts pÄ kortison i tablettform samt allergifoder. Blir kul med tre katter...
Skönt att han verkar ok iaf
Gick inte att kolla andningen antar jag?
Ija Àr lite groggy hemma men antingen vill hon sova pÄ mig eller gÄ nÄn annanstans. Hon kan inte riktigt bestÀmma sig.