Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se man på! En katt som faktiskt använder det!
Alltså seriöst. Jag har försökt köpa en kattunge i en vecka nu utan att lyckas. Det kommer upp en blocketannons kl 12:30, och 13:00 är den såld.
Jag vill bara ha en vanlig jäkla bonnkatt, hur svårt ska det vara?
Tips någon....?
Snälla adoptera från ett katthem!Alltså seriöst. Jag har försökt köpa en kattunge i en vecka nu utan att lyckas. Det kommer upp en blocketannons kl 12:30, och 13:00 är den såld.
Jag vill bara ha en vanlig jäkla bonnkatt, hur svårt ska det vara?
Tips någon....?
Se man på! En katt som faktiskt använder det!
/talar utifrån bitter erfarenhet![]()
Alice klöser åtminstone litegrann på de nederstaMina två älskar sitt klätterträd ! Både leker och sover i det
Men jag har haft andra katter som precis som du erfarit, inte nyttjat trädet .
Vi funderar på hur vi ska näta in altanen, kikat lite, men hittar inget jättebra alternativ. Nån som har tankar/tips?
Dels måste vi bygga någon sorts staket nertill, sen nån sorts nät upptill, men vilken sort? Sånt mjukt känns lite läskigt. Alternativt ett fastare nät/galler hela vägen. Skulle egentligen också vilja näta in en del av gräsmattan...Vad har du kikat på för lösningar ?
Jag är också intresserad av ämnet. Jag har nätat min balkong med hönsnät i ram (högt över själva balkongväggen) samt rader med ståltråd i överkant innanför så att inga katter kan hoppa upp . Har Markis som behöver kunna fällas ner mot sol.
Detta har varit en kanonlösning utifrån mina tidigare katter som varit rätt markbundna. Kunnat ha öppet dygnet runt utan någon som helst risk att katter skulle komma på att försöka klättra ut/över/igenom osv.
Dessa nya två behöver jag tyvärr bygga ut mer inser jag. De är inte markbundna och det kommer måsta vara nät heltäckande hela vägen upp. Samtidigt som jag måste kunna fälla ner markisen....
Vet att många som har balkong använder mjukt nät, ett sånt skulle ju vara lätt att ”bygga på” ovanför det redan höga existerande fasta hönsnätet. Men är rädd för mjukt nät ang att katter kan fastna illa i det.
Vad är folks erfarenheter här? Vill precis som du jättegärna ha tips och reflektioner![]()
Dels måste vi bygga någon sorts staket nertill, sen nån sorts nät upptill, men vilken sort? Sånt mjukt känns lite läskigt. Alternativt ett fastare nät/galler hela vägen. Skulle egentligen också vilja näta in en del av gräsmattan...