Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fortsätter väl spamma tråden.
Nu har jag beställt hem en aktiveringsplattagrejsimojssak som förhoppningsvis ska utmana Älvas intelligens lite grann. Det ska bli spännande att se hur hon löser det när den kommer i nästa vecka.![]()
Tycker det låter som att Olof e smartJag har ju en aktiveringsfoderboll -Catmosphere till mina katter. Brukar ge torrfoder i den.
Svante leker satan med den tills alla torrisar är ute (har den på svåraste smalaste inställningen). Olof sitter brevid och väntar på att torrisarna kommer utAldrig nånsin sett att han provat rulla den- jag tror verkligen inte han förstår hur bollen funkar
![]()
Tycker det låter som att Olof e smart![]()
Även jag vill bli tipsad om bra och billig kattsand. Gärna på nätetJag har sandångest. Gick ifrån Everclean för att det dammade så in i he-te och för att jag tyckte det luktade typ skarpt? Inte kattlåda/kiss utan som en kemisk näsbränna liksom. Jag har rengjort ordentligt skitiga kattlådor men inget har bränt som ny, ren Everclean gjorde då. Bytte till Tigerino klumpbildande silikatströ, delvis av miljöskäl och delvis för att det dammar mindre, är som sand i formulan och funkar toppen luktmässigt, men jesus vad mycket det går åt. Kostar 169 kr för tre säckar á fem liter, och jag går igenom 3-5 påsar i månaden... Funderar på att byta igen, till denna: https://www.zooplus.se/shop/katt/kattsand_kattstro/tigerino/klumpande_kattsand/322505
Är det nån som provat och kan jämföra med Everclean? Både lukt- och dammässigt.
Jag har sandångest. Gick ifrån Everclean för att det dammade så in i he-te och för att jag tyckte det luktade typ skarpt? Inte kattlåda/kiss utan som en kemisk näsbränna liksom. Jag har rengjort ordentligt skitiga kattlådor men inget har bränt som ny, ren Everclean gjorde då. Bytte till Tigerino klumpbildande silikatströ, delvis av miljöskäl och delvis för att det dammar mindre, är som sand i formulan och funkar toppen luktmässigt, men jesus vad mycket det går åt. Kostar 169 kr för tre säckar á fem liter, och jag går igenom 3-5 påsar i månaden... Funderar på att byta igen, till denna: https://www.zooplus.se/shop/katt/kattsand_kattstro/tigerino/klumpande_kattsand/322505
Mina vägrar gå på kristallerAlltså jag avskyr lerbaserad kattsand allmänt och då inkl Everclean .
Jag har kristallsand till mina katter . Bäst är Granngårdens eget märke efter mångårig test av mig/många olika märken . Otroligt bra hållbarhet i kombo med lågt pris . Inget damm, ingen lukt, minimalt spill som enkelt sopas upp . Nöjda katter och nöjd matte.
Jag har faktiskt just beställt hem en sådan påse för att se hur den är. Den kommer till mig på måndag. Påminn mig lite senare så kan jag berätta hur jag upplevde den.Jag har sandångest. Gick ifrån Everclean för att det dammade så in i he-te och för att jag tyckte det luktade typ skarpt? Inte kattlåda/kiss utan som en kemisk näsbränna liksom. Jag har rengjort ordentligt skitiga kattlådor men inget har bränt som ny, ren Everclean gjorde då. Bytte till Tigerino klumpbildande silikatströ, delvis av miljöskäl och delvis för att det dammar mindre, är som sand i formulan och funkar toppen luktmässigt, men jesus vad mycket det går åt. Kostar 169 kr för tre säckar á fem liter, och jag går igenom 3-5 påsar i månaden... Funderar på att byta igen, till denna: https://www.zooplus.se/shop/katt/kattsand_kattstro/tigerino/klumpande_kattsand/322505
Jag har sandångest. Gick ifrån Everclean för att det dammade så in i he-te och för att jag tyckte det luktade typ skarpt? Inte kattlåda/kiss utan som en kemisk näsbränna liksom. Jag har rengjort ordentligt skitiga kattlådor men inget har bränt som ny, ren Everclean gjorde då. Bytte till Tigerino klumpbildande silikatströ, delvis av miljöskäl och delvis för att det dammar mindre, är som sand i formulan och funkar toppen luktmässigt, men jesus vad mycket det går åt. Kostar 169 kr för tre säckar á fem liter, och jag går igenom 3-5 påsar i månaden... Funderar på att byta igen, till denna: https://www.zooplus.se/shop/katt/kattsand_kattstro/tigerino/klumpande_kattsand/322505
Även jag vill bli tipsad om bra och billig kattsand. Gärna på nätet
De av spån funkar inte för mina katter. De hatar det tyvärrHär kissas det på Cats Best Öko Plus. Klumpar. Luktar lite svagt av träspån. Inget damm. Helt ok pris, och dessutom miljövänligt.
Testat Golen pine, som inte skiljde sig såvärst, likaså Greenwood.
De finns på exempelvis zooplus som levererar hem. Arkenzoo har Cats Best, men inte de andra har jag för mig.
varifrån?@alla i sandfrågan - tack för input! Jag behövde ändå köpa kattmat så jag skickade med en 12 kg säck. Och en klöspelare![]()
zooplusvarifrån?
ok, tackzooplus![]()
Tuva börjar bli tjockFår hålla ännu mer koll på matintaget där tror jag. Hon får portioner 3-5 gånger per dag, men fritt de gånger hon fodras (hela skålen full så hon får äta så mycket hon vill under en begränsad period). Hon har alltid varit smal så jag antar att det hänger ihop med allergin.
Får bli mindre portioner framöver.
Den andra är smal som ett streck. Hon nästintill matvägrar om hon inte har sällskap av Tuva och det går inte fodra dem ihop.. Jaja, det får bli bra ändå.