Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Den ena katten har funnit sig till rĂ€tta ganska bra. Ätit, bajsat och Ă€r gĂ€rna nĂ€ra.
Men den andra stackaren gömmer sig.
Han har rört sig under natten men gissar att han inte har Àtit. Jag kan inget göra men det stressar mig.

Nu har katt tvÄ varit framme och bajsat. Det kÀnns bra.
Huruvida han Àter och dricker har jag ju ingen aning om och det Àr jobbigt.
Han utforskar sÀkert lÀgenheten nÀr du sover. :)
Kan du stÀlla ut flera mat- och vattenskÄlar (skilda frÄn varandra) pÄ lite olika stÀllen, eller Àter den andra katten upp allt direkt dÄ? Annars kanske du kan försöka skjuta in en matskÄl i nÀrheten av buren?

Han utforskar sÀkert lÀgenheten nÀr du sover. :)
Kan du stÀlla ut flera mat- och vattenskÄlar (skilda frÄn varandra) pÄ lite olika stÀllen, eller Àter den andra katten upp allt direkt dÄ? Annars kanske du kan försöka skjuta in en matskÄl i nÀrheten av buren?
Ja och nÀr pÄ jobbet hoppas jag. Mjukmaten Àter den andra upp men den Àr han inte sÄ noga pÄ. Torrfoder har de fri tillgÄng till.
Han ligger inte i buren lÀngre utan under tvÄ sÀngar och bakom en hylla.

Ja och nÀr pÄ jobbet hoppas jag. Mjukmaten Àter den andra upp men den Àr han inte sÄ noga pÄ. Torrfoder har de fri tillgÄng till.
Han ligger inte i buren lÀngre utan under tvÄ sÀngar och bakom en hylla.
Kanske peta in en skÄl under den sÀng han inte ligger under för tillfÀllet?

Satt ute pÄ balkongen, Paisley balanserade fram och tillbaka pÄ fönsterblÀcket utan problem.
Sen kom Oscar och skulle göra samma sak, ramlade ner pĂ„ balkongbordet och vidare ner pĂ„ golvet 😂
Han Àr sÄ klantig och landa pÄ fötterna Àr fortfarande ur funktion, han drÄsade ner pÄ sidan.

Har jag besök och nÄgon vill flytta ner en katt fÄr jag alltid sÀga till dem att Oscar fÄr de lyfta och sÀtta ner nÀra golvet.
De andra tvĂ„ hoppar ju ner nĂ€r man puttar lite pĂ„ dem, det gör inte Oscar, honom kan du putta över en kant och han kommer landa som han faller 😅

Honan Àr verkligen chill.
Hanens nya plats Àr under sÀngen. Men det syns att han Àr framme ngt iaf nÀr jag inte Àr hemma.
FrÄgan Àr fortfarande om han Àter eller dricker.
Han hade ju bajsat men det kan ju ha varit maten han Ät innan han Äkte hit.
Hade inte rört maten pÄ tvÄ timmar som jag stÀllde framför honom under sÀngen nÀr jag var ute.
IMG_3928.webp

Honan Àr verkligen chill.
Hanens nya plats Àr under sÀngen. Men det syns att han Àr framme ngt iaf nÀr jag inte Àr hemma.
FrÄgan Àr fortfarande om han Àter eller dricker.
Han hade ju bajsat men det kan ju ha varit maten han Ät innan han Äkte hit.
Hade inte rört maten pÄ tvÄ timmar som jag stÀllde framför honom under sÀngen nÀr jag var ute.
Visa bifogad fil 165784
Lugn, bara lugn, det kommer och han Àter och dricker garanterat Àven om du inte ser det.

Han Àr tydligen liten i maten alltid och Àter mest pÄ natten. Ska hÀnga hos mina förÀldrar i morgon. DÄ kan han utforska i lugn och ro.
Det kommer gÄ bra. Nu vet jag inte hur lÀnge de ska vara hos dig men slappna av, de mÄr inte dÄligt och Àven om du kÀnner dig stressad av att de Àr dÀr sÄ kommer Àven du att bli mer bekvÀm och han lite modigare allt eftersom. Det gÄr ju bra med honan och det kan vÀnda frÄn en dag till en annan.

NĂ€r jag tog hand om mina första siameser gömde de sig nĂ„gra dygn och jag var jĂ€ttestressad och orolig att de skulle matvĂ€gra och vĂ€gra dricka/anvĂ€nda lĂ„dan. Om jag minns rĂ€tt sĂ„ efter tvĂ„ dygn kom hannen fram och uppförde sig som vi var gamla vĂ€nner och att vi nyss trĂ€ffats igen. Honan var mer en skugga som jag kunde skymta pĂ„ nĂ€tterna nĂ€r hon snabbt ilade förbi, tills plötslig Ă€ven hon tvĂ€rvĂ€nde och blev supersocial frĂ„n ena dagen till den andra. Deras gamla matte blev dĂ€remot lite sur nĂ€r hon hĂ€lsade pĂ„, de var inte sĂ„ intresserade av att trĂ€ffa henne igen utan hĂ€lsade och sedan struntade de i henne. đŸ˜ŒđŸ˜ž

Jag hÄller med @Mia_R !
Jag var tillfĂ€lligt hem Ă„t en fantastiskt vacker hona för flera Ă„r sedan och trots att hon kom frĂ„n en stimmig barnfamilj sĂ„g jag henne inte de tvĂ„ första veckorna. 😳
Det kanske var för lugnt hos mig, vad vet jag; men nĂ€r syskonbarnen kom och hĂ€lsade pĂ„ klev hon fram och hĂ€lsade som om hon Ă€gde stĂ€llet och sedan betedde hon sig som den drottning hon var. đŸ˜» Sov pĂ„ mitt bröst alla nĂ€tter efter det....❀

Honan började jama vid fyra. Jag överlever men frÄgan Àr om det stör grannarna.
Jag tror att hanen har rört sig en del. Damm under sÀngen Àr en fördel just nu för troligtvis har han varit dÀr dammet Àr.

SvÄrt nÀr en katt gillar mitt sÀllskap och den andra börjar andas nÀr jag gÄr.
FÄr försöka tillgodose bÄda. Ska vara hemma en stund till och sen ska jag förflytta mig till mina förÀldrar.
Hade pÄ radion i gÄr och kör nog samma idag.

Syns att den skygga katten har varit uppe i sÀngen. Men mer vet jag inte. Han Àr under sÀngen sÄ fort jag Àr inne.
Har varit borta hela dagen sÄ jag hoppas att han har Àtit och druckit.
Frustrerande att inte veta.
Den trygga katten Àr tvÀrtom. JÀttekelig nÀr jag kommer hem.
Ingen har bajsat sen i gÄr förmiddag.
Ibland Àr jag för snÀll för mitt eget bÀsta.

Vad har ni för erfarenheter av katter som jamar i lÀgenhet?
Även i natt sĂ„ jamade Z. Inte lika mkt som natten före men lĂ€t gjorde det.
Det Àr egentligen bara en granne jag Àr orolig för. En Àldre dam över mig. Om hon skulle klaga sÄ vet jag inte vad jag gör för jag Àr Àgarens enda möjlighet vad det verkar.
Vi har ett par grannar som Äterkommande spelar hög musik och ibland skriker dom. SÄ jag hoppas att lite kattlÀte Àr ok men jag vet ju inte.

Nu Àr det tvÄ dygn sen de bajsade. DÄ bajsade bÄda mycket och bra men nÀr ska jag vara orolig?
Kissat gissar jag att bÄda har gjort i natt Àven om jag inte kan vara sÀker.

Hanen rör sig en del pÄ natten och rusade inte nÀr jag vaknade till och han var nÀra.

MÄste komma pÄ nÄn extra godsak som bara Queen gillar men det fungerar ju inre sÄ Àter Queen det Àter smulan det oavsett om det Àr Àtbart eller ej....

Honan, katten som inte Àr skygg har inte bajsat pÄ tre dygn.
Hon Àter, dricker, kissat, sover, leker och kelar.
Men jag antar att det inte Àr bra att hon inte har bajsat. Vad ska jag göra?

Pratat med veterinÀr, lekt, masserat mage och tittat pÄ nÀr hon gafflade i sig mjukmat.
Men för mitt psyke sÄ vore det vÀldigt skönt om hon bajsade nu.

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 886
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 106
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 705
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka