Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Jag pratade nyss med mamma. Juno Ă€r den som Ă€r piggast av alla tre katterna. 😅 SĂ„ trots att hon inte fĂ„r behĂ„lla mat sĂ„ Ă€r hon inte allmĂ€npĂ„verkad, vilket ju kĂ€nns skönt. Hon har Ă€tit lite grann och inte krĂ€kts Ă€nnu. Dock har hon inte heller bajsat Ă€nnu. Det sitter nĂ„got i tunntarmen som mycket vĂ€l kan vara en hĂ„rboll som har satt stopp...

Om hon fortsĂ€tter krĂ€kas och/eller skulle börja mĂ„ dĂ„ligt sĂ„ lĂ€r det bli operation imorgon. Vi hĂ„ller alla tummar för att magen börjar fungera av sig sjĂ€lv inom kort. đŸ„ș
Hoppas verkligen hon bajsar snart och ni slipper operation. :heart

Det plingade till i telefonen med en faktura frĂ„n veterinĂ€ren. Blodprov, dropp, och röntgen pĂ„ jourtid... 17 888 kr. đŸ« 

Juno har inte krĂ€kts mer, men hon har inte heller bajsat. Jag stör mamma hela tiden med frĂ„gor om uppdateringar. Jag önskar att jag var dĂ€r sĂ„ att jag kunde kolla pĂ„ henne konstant. Mamma gör ett jĂ€ttebra jobb med att ta hand om henne, men jag vill vara dĂ€r. 😭

Funderar pÄ att köpa ett skÄp och ha kattlÄdan i:

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0B8Z6JDFR/ref=ox_sc_act_title_5?smid=A2C9E5D7U09XF0&psc=1

NÄgon som har erfarenhet av liknande?

Har nu en ”hopp in” kattlĂ„da som jag Ă€r hyfsat nöjd med, men den Ă€r inte snygg och sanden har en benĂ€genhet att inte stanna kvar i lĂ„dan.

Hur har era katter reagerat pÄ att kattlÄdan Àr inne i ett skÄp? NÄgot att tÀnka pÄ?

Funderar pÄ att köpa ett skÄp och ha kattlÄdan i:

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0B8Z6JDFR/ref=ox_sc_act_title_5?smid=A2C9E5D7U09XF0&psc=1

NÄgon som har erfarenhet av liknande?

Har nu en ”hopp in” kattlĂ„da som jag Ă€r hyfsat nöjd med, men den Ă€r inte snygg och sanden har en benĂ€genhet att inte stanna kvar i lĂ„dan.

Hur har era katter reagerat pÄ att kattlÄdan Àr inne i ett skÄp? NÄgot att tÀnka pÄ?
Hade förr, det var aldrig nÄgra problem oavsett varianter jag körde med. Men de katterna var generellt vÀldigt enkla pÄ alla sÀtt och vis.

TillrÀckligt stort utrymme pÄ alla ledder sÄ de inte blir trÄngt att vÀnda runt pÄ nÄgot vis och sÄ att det inte blir instÀngt med lukten. Behöver vara byggt sÄ att det Àr lÀtt att göra rent lÄdan, tÀnk pÄ att beroende katternas teknik kan du behöva rengöra Àven sjÀlva utrymmet och dÄ kanske man vill sÀkra upp med t.ex. vaxduk pÄ vÀggarna ocksÄ, sÄ man kan byta vid behov.

Hade förr, det var aldrig nÄgra problem oavsett varianter jag körde med. Men de katterna var generellt vÀldigt enkla pÄ alla sÀtt och vis.

TillrÀckligt stort utrymme pÄ alla ledder sÄ de inte blir trÄngt att vÀnda runt pÄ nÄgot vis och sÄ att det inte blir instÀngt med lukten. Behöver vara byggt sÄ att det Àr lÀtt att göra rent lÄdan, tÀnk pÄ att beroende katternas teknik kan du behöva rengöra Àven sjÀlva utrymmet och dÄ kanske man vill sÀkra upp med t.ex. vaxduk pÄ vÀggarna ocksÄ, sÄ man kan byta vid behov.
Även min Ă€r enkel och okomplicerad vad gĂ€ller lĂ„da. Har prövat nĂ„gra olika genom Ă„ren.

Men, hon Àr stor!
Detta Àr det största skÄpet jag hittat och i det fÄr det plats en kattlÄda som Àr 68x49. Höjden Àr jag osÀker pÄ. Ska mÀta den hon har idag. LÀgre kan den inte vara.

Har funderat pÄ det hÀr med stÀdning. Luckorna Àr ju enkla att öppna och matta i botten Àr planen. Ventilationen Àr jag mer osÀker pÄ om den blir tillrÀckligt.

Även min Ă€r enkel och okomplicerad vad gĂ€ller lĂ„da. Har prövat nĂ„gra olika genom Ă„ren.

Men, hon Àr stor!
Detta Àr det största skÄpet jag hittat och i det fÄr det plats en kattlÄda som Àr 68x49. Höjden Àr jag osÀker pÄ. Ska mÀta den hon har idag. LÀgre kan den inte vara.

Har funderat pÄ det hÀr med stÀdning. Luckorna Àr ju enkla att öppna och matta i botten Àr planen. Ventilationen Àr jag mer osÀker pÄ om den blir tillrÀckligt.
Om man skippar lÄdan (botten pÄ den iaf, sÄ den nÄr sin fulla höjd pÄ insidan men ser ok it pÄ utsidan) sÄ skulle den fungerat för mina. De var ocksÄ stora.

Annars blir runt 42 cm inte mycket utrymme kvar uppÄt nÀr lÄdan ska in och den fylls med sand.

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 886
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 104
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 705
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka