Kattsäkra balkongen

Maris_

Trådstartare
Ni som har innekatter och balkong, hur får ni katterna att stanna kvar på balkongen? Vi hade i förra lägenheten en rad med hönsnät längst "ned" (vid räcket) på balkongen, men lillkatten klättrade över till grannen trots det. Vi funderar nu på att bygga ramar och på med något nät. Eller har ni andra bra tips? Om vi ska ha nät, vad är bäst att ha? Jag har fått för mig att hönsnät är svårt att få rakt och sträckt? Funderade på något "rutigt" staket, kan det funka? Vad är billigt och bra?

/ Maris

Sv: Kattsäkra balkongen

Jag har rejäla träramar och ett kraftigt plastnät, trädgårdsnät, som är hårt spänt och fäst mellan de dubbla ramarna. Nätet var inte dyrt men trä och alla järnbeslag var det. Men resultatet blev jättebra. Exsambon som gjorde innätningen gjorde den som en bur, alltså med tak för att de inte skulle kunna klättra upp och över.

Jag har nätat in vår och är supernöjd, inga smitande katter här inte :D

Gå in här för att se:
http://hem.bredband.net/snurpe/

Klicka på <katterna> och sedan <så här gjorde vi när vi nätade in balkongen>

:) Där finns en hel del bilder också.

/snurpe

Ja va bra :D

Jag hade ju just tänkt efterlysa bilder på inhägnade balkonger. Fler bilder :bump:

artikel_2_0305_bild2.jpg

Jag vill gärna påpeka att den röda aldrig varit så fet som han ser ut där (två år sen), vetefan vad som hände med bildvinkeln :crazy: :crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 777
Övr. Katt Funderar på att bygga en ny rastgård till katterna eftersom jag är trött på att reparera den befintliga. Den är så ful nu att den är ett...
Svar
16
· Visningar
2 041
Senast: Ioxia
·
Katthälsa Mamma katt och bebisarna mår hur bra som helst och är alla feta och glada ^_^, mamman har gått från att fräsa till att spinna och stryka...
Svar
7
· Visningar
1 063
Senast: Buck
·
Övr. Katt Jag har flyttat nyligen, och med det lämnat katternas innätade altan. Bor numera 4 våningar upp och har en gigantisk balkong - den ska... 2 3
Svar
41
· Visningar
14 971
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Behöver katten en ny kompis?