Kattraser som inte hårar så mycket?

skogstomten

Trådstartare
Finns det några raser på katter som inte hårar av sig så in i bänken?
Eller visst hårar gör dom väl så länge dom har päls och det vill man ju :p
Det jag får spel på är dessa hår som flyger överallt är elektriska och smått omöjliga att bli av med.

Så kattkunniga, finns det någon ras som är kända för att kanske fälla mer tussar eller något?

Så det här blev säkert jätte klumpigt uttryckt men men :smirk:

Rexar (cornish och devon) hårar minimalt. Min ras, korat, hårar väldigt lite, likaså siameser och orientaler.

Ok, tackar för tipsen!
Ska nog försöka leta runt lite på nätet någon dag och se vad det finns, inser min totala okunnighet vad det gäller kattraser :o

Kan tillägga att iaf devon har naturliga fällperioder de också och då fäller de ordentligt, men oftast fäller de väl mindre än de flesta katter.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... Och fortsatte gjorde du. Som en vålnad smög du längs väggarna i många år och ansträngde dig för att liksom smälta in i tapeten. Och...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: enough
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 920
Senast: Tofs
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 596
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka