Sv: Kattoa?

Min katt har ett akvarium med spån i botten. För höga kanter för att det ska komma över tja kanten nämnvärt mycket. Spån luktar inte mer än spån och även om hon bajsar och gräver ner det så luktar det inte mer än några sekunder.
 
Sv: Kattoa?

Modcat? Men då måste ju katten vara ganska liten för att få plats i den? Eller?

Verkligen ingen som provar litter kwitter? Där man i flera steg lär katten använda en vanlig "människo"toalett?

http://www.litterkwitter.com/en/index.php

???

Kollade måtten på Litter kwitter och de var ok på våra toaletter fast de är av de krångligare modellerna. Liksom åttakantiga. Men jag vet inte vad man ska tro om att lära katten detta. :confused: Borde resultera i rätt mycket sand i toan och även krafsande runt omkring. Och sand utanför för den delen... :( Även om man kan lära katten att använda toastoeln så vill den väl krafsa ändå? Mardrömmen är ju katten som krafsar ner massor av toapapper i toan... Men stopp i avlopppet som resultat... (Har ju enskilt avlopp och vill/kan inte spola ut vadsomhelst...)


Vi har(eller hade) en litterkwitter och det har funkat på våra två innemissar och skall passa de flesta standardtoaletter.
Vi köpte specialsand på nätet som löses upp i vatten efter som det, indeed, hamnar en del i toaletten när man går över från kattströ.

Vi har inget toapapper nära toan så något sådant problem har vi inte haft alls, borde ju vara ett tämligen enkelt problem att lösa. Men jo de vill fortfarande kraffsa lite så det har vi löst med en filt på tvättmaskinen där de ändå gärna ligger och sover (av någon anledning :confused: ) :p
 
Sv: Kattoa?

Och det funkade?
Använder katterna toastolen?
Har ni nån vanlig kattoa också som komplement?
Annat?

Du har rätt, att flytta toarullen är ju inte så svårt...
 
Sv: Kattoa?

Jag har en med lock som jag köpt på Grizzly, var något erbjudande där den kostade 149 eller något sådant. Tagit bort svängdörren bara.

Sanden är EverClean Cedar.

Katterna i stallet har en stor gammal burbotten till en kaninbur, med ca 1 dm höga kanter, fylld med kutterspån. Funkar fint, undviker att de väljer att kissa i höet till exempel.
 
Sv: Kattoa?

Och det funkade?
Använder katterna toastolen?
Har ni nån vanlig kattoa också som komplement?
Annat?

Du har rätt, att flytta toarullen är ju inte så svårt...

Japp det har funkat och nu går de på toaletten. Vi har ingen sandtoalett längre. Däremot en påse sand som blev över, den står i garderoben :p
Vi fick byta toasits efter sista steget dock eftersom den sluttade inåt och det blev halt för missarna när de gått i något blött på golvet (jag stänker som en tok när jag duschar) så de trillade ner.
Med en rak träsits har det funkat fint.
 
Sv: Kattoa?

Låter för bra för att vara sant! :D Vill köpa en medetsamma! Synd att de är så dyra...
 
Sv: Kattoa?

KL

Jag har en låda med tak från ÖB.Kananbra verkligen, för den har så höga kanter så det blir inte massa sand på golvet. Jag har valt att ta bort luckan, men det skvätter ändå inte ut.

Jag har Everclean kattsand i och de lilla som kommer utanför (brukar vara ca 20 korn i veckan) försvinner när jag dammsugar, har aldrig varit så mycket att jag behövt städa upp på golvet framför oftare än jag normalt dammsugar. (max en gång i veckan).

Luktar inget förutom precis när hon bajsar, sen försvinner lukten så fort hon grävt ner det. Everclean är dessutom väldigt enkelt att städa, det blir väldigt fasta klumpar, och jag upplever att sanden som inte blir klumpar är ren. Luktar väldigt fräsht utan att lukta mycket.
 
Sv: Kattoa?

Var nånstans köpte ni sanden?
Har precis köpt en Litter Kwitter men inte vågat använda den då jag inte vetat vilken sand man ska använda.
 
Sv: Kattoa?

Har en modcat ("where modern cat do their buissness"):D i vårt pyttelilla badrum i vår pyttelilla lägenhet.

Vanlig sandlåda men med ingång uppifrån och ett litet galler som katten måste gå över och som stryker bort sand som fastnat på tassarna. Dyr som satan men värd varenda krona - inget mer sand på golven, verkligen, ingen alls - och kissa kan gräva och skyffla sand bäst hon vill utan att det stänker ut.

Katten älskar den, vi älskar den, kunde inte bli bättre

Den här har jag sneglat på men upplever att den är så liten att katten mest trampar runt i sina klumpar och grejer där nere och att man därför måste plocka som en galning???
 
Sv: Kattoa?

Var nånstans köpte ni sanden?
Har precis köpt en Litter Kwitter men inte vågat använda den då jag inte vetat vilken sand man ska använda.

cats best, swecat

tror jag. men jag är inte hemma just nu så kan inte kolla. Borde stå info om den på nätet

Beställde två påsar men som sagt blev det nästan en hel över när hela projektet var klart. (lilla 10 l påsen)

Försökte förstås se till att det inte kom så mkt i toan iaf. Men det var svårt på slutet.
 
Senast ändrad:
Sv: Kattoa?

Tack!

Det är den sanden jag funderat på redan innan, få nog bli till att beställa.
Men ska nog ta en påse i taget då ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
638
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
557
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 144
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp