kattmyter.

Sv: kattmyter.

Den största myten är väl att katter klarar sig själv. Samt att de har nio liv.

Att katter alltid landar med fötterna före.
Det gör inte min potta iaf:rofl:

Att alla röda katter är hankatter.

Den största myten är väl att katter klarar sig själv.

Du menar att katter dumpas med tydligen relativt gott samvete: "den klarar ju sig själv??"

Så sant, en tragisk myt. En och annan gör ju faktiskt det. Men de flesta har ett långsamt och utdraget döende framför sig, om de inte hjälps till ett nytt hem....

Att man steriliserar hon katter och kastrerar han katter. Båda kastreras (nu för tiden)

Att man ska trycka ner kattens nos i kisset om den kissa utanför lådan för att den ska lära sig (ett påfund som nån riktig idiot kommit på och som av nån anledning fortfarande praktiseras i väldit många hem, görs även med hundar).

Man kan ju pröva. Ner med ansktet i blöjan bara så ska du se att pott träningen är fixad.

Att alla katter förvandlas naturligt till vilddjur med expertförmåga på att jaga, när de släpps ut. Detta för att katter SKA vara ute och leva i det vilda, påkörda blir de ju ibland, tyvärr.
:smirk:

Att honkatter förvandlas till slöa tjocka soffliggare om man kastrerar dom.
(allt för att försvara en okasterad katt som jagar så bra.)

Att katter kan rengöra sina sår själv genom att slicka dem. Kattmunnar har tydligen inga bakterier i sig.;)

Ja just det ja, man behöver inte åka till veterinären för katter är så otroliga på att läka sig själva.

(lite hjälp på traven sitter knappast fel :crazy:)

Att honkatter förvandlas till slöa tjocka soffliggare om man kastrerar dom.

Säg det till min 4-åriga hona (kastrerad vid 6 månader) som släpar hem minst 1 fågel per dag + en och annan råtta.

Det går inte att lära katter något. Vill de sitta på frukostbordet och äta upp din ostmacka är det bara att hålla god min. Lite överdrivet, men i princip.

Att honor mår bäst av en kull och att dom måste löpa innan kastrering (sterilisering).

Att katter är rädda för bilar.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
422
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
187
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka