P

Ponny_Freaket

Hur reagerar era katter på kattmynta och vad tycker ni om det?
Jag fick en leksaksmus med kattmynta i för ett tag sen som jag provade på Tiger. Han blev verkligen beroende. >.< Han började dreggla och visste inte om han skulle gosa med den eller äta upp den. Det var ju nästan grymt mot honom eftersom han inte hade en aning om vad han höll på med och rev mig när jag skulle ta den i från honom och han som annars ALDRIG rivs! Om katter reagerar på samma sätt som honom tycker jag bara att det är grymt mot katten, det funkar ju som en drog och efteråt började han nysa kraftigt. :S

Sv: Kattmynta

Min kompis hund åt upp en sån där råtta med mynta i och den höll på kvävas. Den fick en allergisk reaktion så hela strupen och huvudet svullnade upp. Jag har själv sett hur en del katter reagerar på mynta, jag tycker också det är lite grymt...

Nej, jag tycker inte om kattmynta. Jag har hört att katter kan snedtända av det men det kanske bara är en myt..
Men den ena katten blev som galen, stressad och borta om vartannat när vi provade för första gången så det kommer inte att användas igen!
Den andra katten rullade sig, åmade sig och höll på och verkade verkligen hög.

Jag köpte en klösbräda en gång, en sån där papper. När jag la den på golvet så gick min hanne dit och sedan vägrade han lämna brädan. Satt och åmade och secklade hur länge som helst på den. Munvattnet bara rann...Det var ju fullt av såndär Mynta i den...men det såg jag ju sen när jag öppnade den...bara rasade ut.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 138
Senast: Shilton
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 681
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar