Boll
Trådstartare
Vår katthona fick ungar för ca 2 veckor sedan. Allt har varit lungt fram tills nu.
Helt plötsligt får hon för sig att hon ska flytta ungarna.
Den nya platsen hon valt är vår sons huvudkudde i spjälsängen. (Sonen är 6 månader) Det säger ju sig själv att det inte är en lämplig plats för kattfamiljen att bo på.
Dels sover ju Elias där, dels så skulle han säkert uppskatta att få tre lurviga kompisar lite väl mycket, han kan vara ganska hårdhänt. Dels är det ingen lämplig plats när kattungarna vill börja ut och gå...
Nåja, hon bär dit dem, jag bär bort dem...
Jag märket det första gånen när jag skulle lägga sonen för attt sova middag. När jag la ner honom (det var mörkt i rummet) så började det pipa väldigt
Minst 10 gånger efter det idag har jag stoppat kattmamman påväg med en kattunge och burit tillbaka den till den ombonade lådan i garderoben där de bott hela tiden.
Vad kan jag göra??!!
Det går ju inte att hålla på såhär fram till kattungarna kan bestämma själva!
Och vad gör hon när hon hittar sonen i sängen inatt?
Lämnar kattungen på golvet??
Det här är en ganska jobbig situation.
Tacksam för tips och ideér.
// Anna
Helt plötsligt får hon för sig att hon ska flytta ungarna.
Den nya platsen hon valt är vår sons huvudkudde i spjälsängen. (Sonen är 6 månader) Det säger ju sig själv att det inte är en lämplig plats för kattfamiljen att bo på.
Dels sover ju Elias där, dels så skulle han säkert uppskatta att få tre lurviga kompisar lite väl mycket, han kan vara ganska hårdhänt. Dels är det ingen lämplig plats när kattungarna vill börja ut och gå...
Nåja, hon bär dit dem, jag bär bort dem...
Jag märket det första gånen när jag skulle lägga sonen för attt sova middag. När jag la ner honom (det var mörkt i rummet) så började det pipa väldigt
Minst 10 gånger efter det idag har jag stoppat kattmamman påväg med en kattunge och burit tillbaka den till den ombonade lådan i garderoben där de bott hela tiden.
Vad kan jag göra??!!
Det går ju inte att hålla på såhär fram till kattungarna kan bestämma själva!
Och vad gör hon när hon hittar sonen i sängen inatt?
Lämnar kattungen på golvet??
Det här är en ganska jobbig situation.
Tacksam för tips och ideér.
// Anna