Kattlåda, när ?

Mynta2

Trådstartare
När börjar ungar utforska lådan egentligen ? Och när slutar mamman ta hand om toalettbestyrena för de små ??

NÄR kan jag börja ställa in en låda ?

Sv: Kattlåda, när ?

öärde mina kattungar att gå på lådan när de va runt 4 veckor...då de lär sej äta vanlig kattmat

Jag ställde in min låda när dom var 2 v tror jag. Sen fick dom ha den där.

Lärde ingen gå på lådan alls, dom skötte det där prima själva. Men eftersom jag använde klumpbildande sand så hade jag mycket koll i början för att se hur mycket dom åt. Så jag kunde byta ifall att, vilket inte behövdes.
Om du inte redan har, så kan jag tipsa om utställninglåda, finns på dom flesta djuraffärer och kostar ca 35 kr. Lagom stor, låga kanter osv. Perfekt.

Jag har en mindre låda som jag provade ställa in nu i kväll. Dom kunde kravla över kanten ganska obesvärat. MEN några ungar åt sand som tokiga :(...När slutar dom med det då ? Har tagit bort lådan igen...det var bara en test ifall dom kom in i den...

Dom brukar smaka, dom är ju barn, alla barn ska smaka på allt. Brukar ge sig ganska fort. Men välj då en sand som inte klumpar sig om dom har dom tendenserna. Ställ ner lådan igen när du kan sitta där och titta så inget tokigt händer.

Mina åt sand i flera veckor:o
Men alla utom en var mycket snabba med att använda lådan, inga olyckor. Det var ju dock en som tyckte att tyg var bättre än sand, och kissade i bolådan ett tag innan vi tog bort den. (Hon är helt rumsren numera, var bara lite petigare med sandsort)

Tack för alla svar. Har satt in lådan nu i dag igen, och nu verkar dom inte så hemskt intresserad av gruset. Tack och lov ;). Antagligen nyhetens behag. Men det är skoj att rulla runt i den och brottas :D

Kan man ställa in vanlig mat snart ? Hörs det att det var ca 20 år sedan jag hade kattungar eller ? :angel:

Förövrigt har jag 3 tingade katter, båda hanarna Bill&Bull som kommer till varsitt hem, och söta Miss Piggy...eventuellt tar dom som ska ha Miss Piggy Stripe med. Och det fina är att jag känner alla människor som tingat ungar och dessa människor är gamla kattmänniskor också, inget okänt folk och inga nybörjare här inte. :banana:

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 219
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama