Vad gör ni kattägare för att undvika att era katter stör era grannar. Det finns en hel del regler kring hundar men det verkar inte finnas lika många kring katter. Så jag undrar vad kattägare kan göra för att minska problemen. Jag har problem med katter som bajsar i mitt trädgårdsland, mina rabatter, min sandlåga men framför allt på min uteplats där vi sitter och äter och umgås. Vi tar vanligtvis in trädgårdsdynorna men ibland glömmer vi och då har det varit både kattskit och kattpiss på dynorna. Något jag reflekterat över är kattägare som har katt både ute och inne men som klagar över att katten går in till lådan och gör sina behov när den kunde gjort det ute. Jag tycker det verkar toppen om alla katter kunde gå in till lådan för det innebär mindre skit i mitt trädgårdsland. Men om katten går in så tyder det ju på att katten inte har en tillfredställande platts ute varför då inte ordna en sandhög till katten utomhus. Vad gör ni som kattägare för att minska risken att era katter skiter i grannens rabatter eller springer in i grannars bostäder? Vad finns det för tips som jag kan använda mig av själv eller kan ge mina kattägande grannar?
Senast ändrad: