Katter som "kramar sig själv".

Sorbe

Trådstartare
Varför gör de det? Är det typ likadant som om att de sträcker på sig? Min katt brukar oftast göra så när man klappar honom så han kramar handen emellan sitt huvud och frambenen.

Lånar en bild av Aneka för att illustrera vad jag menar! Hoppas det är okej!
DSCF0932.jpg

Sv: Katter som "kramar sig själv".

amengud :love: Så gör min katt också, oftast när han legat och sovit. Förmodligen är det väl ett sätt att sträcka på sig, skulle kunna tänka mig att rörelsen sträcker skulderblad samt framben/tassar. Eller kanske en motsvarighet till vårt ögongnuggande? ;)

Haha jag som tänkte åh en tråd som jag kan lägga in en bild i, haha!
Men ack så fel jag hade. Klart det är ok, så länge du skriver aneka med ett litet a ;)

Han gör det nog mest när han har sovit och fortfarande är trött när han vaknar, det händer inte så ofta dock.

Jo, något med att de sträcker på sig har jag tänkt på för att som du säger brukar min katt bara göra så när han har legat och vilat en längre stund. Vi får vänta och se om någon har något svar!

Haha. Jag har aldrig lyckats fånga Teddy på en sån bild! Du får skicka upp Teresa hit under en dag så kanske hon får någon bild? ;)

Förlåt, satt och ändrade flera gånger men kom fram till att eftersom jag blivit lärd att börja namn med stor bokstav så fick det bli som det vart! ;)

Just på den bilden råkade jag väcka honom så han vill nog bara gömma sig. :)

Jag kan komma sen nån gång.. lite svårt att åka UPP till sthlm bara. ;)

Haha. Teddy brukar göra så när man antingen klappar honom eller låter honom lukta på sin favoritteddybjörn! ;)

Asså, ni får flytta neråt i Sverige! Jag är inte van att ha vänner så högt upp juh! :D :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: MJLee
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
793
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat