katter och hundar

S

sandra861113

nu är det så att vi ska få två kattungar om 8 veckor. nu undrar jag hur man vänjer ja hunden och katterna med varandra. min hund är den snällaste men hon tycker dom är så roliga och leka med. nu har jag inget jobb så jag kan vara hemma men min hund är den som vill ha all uppmärksamhet..

tack om ni har lite förslag

Sv: katter och hundar

Börja med att se till att katterna har ett eget område/rum och att hunden har ett eget område/rum, så att de kan få komma undan när de vill och vila/gömma sig.

Sen; vänj dem steg för steg. Korta tider. Och ge dem lika mycket uppmärksamhet. Lämna inte dem ensamma i början. Tolerera inte "bråk" från nån av dem.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 540
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar