Katter är rädda för min katt

K

Karooo

Jag har en honkatt på 4 år och hon är verkligen social till andra katter men så fort hon försöker närma sig en katt så fräser de åt henne och ibland morrar de och försvinner iväg bara. Detta händer både när de träffas ute och inomhus. Någon som vet varför?
Har funderat på att skaffa en katt till men det känns ju lite hopplöst om alla katter blir rädda för min katt...
 
Sv: Katter är rädda för min katt

Det är normalt för en katt att fräsa eller morra åt en främling, så det är ingen du behöver fundera på. När man introducerar en ny familjemedlem tar det oftast ett tag (från några dagar till några månader) innan de är vänner.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
561
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 801
Senast: Frida.G
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp