Kattens gå-ut-tider knäcker mig

Även om tråden är gammal så har jag läst hela. Och nu vill i alla fall jag veta om katten sover inne på natten, eller fortfarande vill gå ut mitt i natten och biter matte i näsan när den inte får som den vill?

Jag hade en katt som alltid skulle ut vid femtiden på morron, den gav dig icke hur mycket jag än ignorerade den. Låtsades jag sova hoppade den upp på en hylla i sovrummet och petade ner hårborste, nagellack, parfym, mm en grej i taget tills jag blev galen och kastade ut honom. Försökte jag stänga ut honom från sovrummet, gick han lös på grejerna i hallen. Där petade han ner prydnadsgrejor från trappräcket så de dunsade nerför trappan Till slut var det bara några slagtåliga troll i trä som kunde stå kvar där och resten hade fått flytta därifrån om de inte redan gått sönder. Helt omöjligt att sova med den katten i huset. Slug och beräknande katt. Och alldeles underbar! :love:

Skogkatter är bäst! Ingen av de sammanlagt fem jag har eller haft (tre lever inte längre) har varit svårfostrade. Såfin brukade klappa mig på kinden om mornarna men bara om hon märkte att jag var vaken och bara låg och slöade. Kunde betyda att hon sugen på något annat än torrmat men då jag klivit upp så var maten oftast inte så viktig. En gång råkade hon klappa till ögat istället så att det gjorde jätteont och då skrek jag nå´n ramsa, såklart.. Då vågade hon inte komma och klappa mig på hemskt länge, så hade jag velat så hade lätt kunnat få henne att sluta med det för gott. Ibland hade hon överskottenergi tidigt eller sent och kutade upp o ner för trappen och lite runt runt en stund, men ljudet av springande, lekande katt är jag så van vid att jag inte vaknar. Dom två jag har nu är lite lugnare än vad Mio och Såfin var.

Senast ändrad:
Även om tråden är gammal så har jag läst hela. Och nu vill i alla fall jag veta om katten sover inne på natten, eller fortfarande vill gå ut mitt i natten och biter matte i näsan när den inte får som den vill?

Jag hade en katt som alltid skulle ut vid femtiden på morron, den gav dig icke hur mycket jag än ignorerade den. Låtsades jag sova hoppade den upp på en hylla i sovrummet och petade ner hårborste, nagellack, parfym, mm en grej i taget tills jag blev galen och kastade ut honom. Försökte jag stänga ut honom från sovrummet, gick han lös på grejerna i hallen. Där petade han ner prydnadsgrejor från trappräcket så de dunsade nerför trappan Till slut var det bara några slagtåliga troll i trä som kunde stå kvar där och resten hade fått flytta därifrån om de inte redan gått sönder. Helt omöjligt att sova med den katten i huset. Slug och beräknande katt. Och alldeles underbar! :love:

Nuförtiden vill han inte gå ut klockan 5 längre så det fungerade att igonerera honom och hans ihärdiga försök. Han vaknar fortfarande vid den tiden men brukar komma och lägga sig hos mig i sängen istället. Han promenerar på mig när jag sover, för att kollla om jag vaknar. Vet att han gör det med vilje, för att jäklas lite. Men sedan lägger han sig o sover.

Men nu börjar det bli ljust tidigare o tidigare, han hittar möss att fånga överallt ute så det börjar bli riktigt roligt att vara ute så snart börjar vi om igen misstänker jag… På somrarna har han sin jaktsäsong och sover knappt alls.
Hur gjorde du för att lösa det med din kisse?

Nuförtiden vill han inte gå ut klockan 5 längre så det fungerade att igonerera honom och hans ihärdiga försök. Han vaknar fortfarande vid den tiden men brukar komma och lägga sig hos mig i sängen istället. Han promenerar på mig när jag sover, för att kollla om jag vaknar. Vet att han gör det med vilje, för att jäklas lite. Men sedan lägger han sig o sover.

Men nu börjar det bli ljust tidigare o tidigare, han hittar möss att fånga överallt ute så det börjar bli riktigt roligt att vara ute så snart börjar vi om igen misstänker jag… På somrarna har han sin jaktsäsong och sover knappt alls.
Hur gjorde du för att lösa det med din kisse?
Lösa det med min kisse? Jag fick sova när han var ute. Han fortsatte i samma stil tills han kastade in handduken. :D Han var helt nöjd med servicen och hade inga problem i världen!
Nu har jag en ny katt som kommer in ett par gånger varje natt och ska sällskapa lite. Hon ska inte ut, men hon tycker att vi blir lite tråkiga så hon vill väl få liv i oss. Hon hoppar glatt upp på min mans ben och snubblar omkring på honom innan hon kommer till mig med stora motorn på. Hon låter som en gammal fiskekutter, kurrar högre än vad jag snarkar och det är inga små söta snusningar vi talar om. Men jag blir lika glad varje gång, trots att hon väcker mig varenda natt! Har aldrig föst iväg henne, tar henne i famnen, knölar ihop henne och så får hon mysa med mig under täcket tills hon fått sin gosranson fylld och skuttar iväg igen. Älskade Lilla Misse! :heart

Jag har inga tapeter kvar i tasshöjd utanför vår sovrumsdörr! Men det finns ju inget underbarare än när de kommer med små hårda tassar och klampar runt för att sedan slänga sig ned på ens mage med svansen i ansiktet och brumma för glatta livet! :love:

Känner igen det där, @Ninjakatten. Just det med svansen! Varför ska de vifta en på snoken... vad är det för behov de har? Hon är väldigt mallig dessutom när hon tar ett varv så man får rumpan ( :wtf: ) upp i ansiktet innan själva parkeringen. Och snacka om träffsäkerhet med svansen! Utan att se bakåt, kan hon få in klockrena smisk mitt på näsan! :D

Känner igen det där, @Ninjakatten. Just det med svansen! Varför ska de vifta en på snoken... vad är det för behov de har? Hon är väldigt mallig dessutom när hon tar ett varv så man får rumpan ( :wtf: ) upp i ansiktet innan själva parkeringen. Och snacka om träffsäkerhet med svansen! Utan att se bakåt, kan hon få in klockrena smisk mitt på näsan! :D

Ja alltså, ingen aning. Det verkar liksom att de vill visa upp bakdelen tätt mot ansiktet när de vill gosa. När min tjej är sådär superglad och jättegosig, då snurrar hon och vänder rumpan mot ansiktet och liksom kör upp arslet i nyllet på en. Och så ser hon jätteglad ut.
Det är aldrig så att hon buffar en med ansiktet, utan just rumpan. "Skåda min bakdel!"

Antingen låter du bli att släppa ut katten när den skriker på natten - stäng dörren och sätt i öronproppar. Eller så slänger du ut katten när du går och lägger dig på kvällen så får han vara ute från den tiden istället. Det har funkar bäst för mig. Har haft katter som gjort så också i perioder.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 680
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 356
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Hej alla! Jag har en gammal katt. Hon har alltid varit lite speciell och som liten tippade jag på att hon inte skulle bli särskilt...
Svar
5
· Visningar
1 879
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10