Kattens gå-ut-tider knäcker mig

Skönt med sådana rutiner. Det måste vi ha oxå, på mina villkor, inte på hans.
Jag hade oroat ihjäl mig om min kisse är borta 3 dagar i stöten :eek:

Hu, jag har en kisse som var borta i 6 månader en gång.

Nu kommer hon hem en gång om dagen och äter. Hon gillar verkligen inte de andra katterna. Tur att min ena dotter bor i en stuga på tomten, där sover kissen numera allt som oftast.

Hu, jag har en kisse som var borta i 6 månader en gång.

Nu kommer hon hem en gång om dagen och äter. Hon gillar verkligen inte de andra katterna. Tur att min ena dotter bor i en stuga på tomten, där sover kissen numera allt som oftast.

usch va hemskt! Min värsta mardröm. Jag har satt en GPS på min kisse så jag vet precis var han är och vad han gör på dagarna :D men det har han ingen aning om :devil:

usch va hemskt! Min värsta mardröm. Jag har satt en GPS på min kisse så jag vet precis var han är och vad han gör på dagarna :D men det har han ingen aning om :devil:

Åh! Hur ser den ut? Hur kan du följa honom? i mobilen?

Min vän som fött upp en av mina katter hade också en rymling i 6 veckor - katten hittades flera mil bort - vi snackade just om att ha GPS på kissen

Åh! Hur ser den ut? Hur kan du följa honom? i mobilen?

Min vän som fött upp en av mina katter hade också en rymling i 6 veckor - katten hittades flera mil bort - vi snackade just om att ha GPS på kissen

Jag har en app i mobilen där jag kan se precis vart han är :D Fungerar verkligen jättebra! Han går långt varje dag!! flera mil tror jag!

Så här ser det ut i appen
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153603130228827&l=0d8a3f6609
Kostar 500/år tror jag det var i abonnemang och själva GPS:en kostade ca 1000:-

Hur själva grunkan ut som sitter på kissen?
Var får man tag i en dylik?
Googla på tractive. Det är en liten plastgrej som jag fäster på halsbandet. Den väger lite men kissen bryr sig inte, tar av den på natten och när han ska gå ut så sitter han så snällt o väntar tills det är på, så jag tror inte han bryr sig om den alls.

Googla på tractive. Det är en liten plastgrej som jag fäster på halsbandet. Den väger lite men kissen bryr sig inte, tar av den på natten och när han ska gå ut så sitter han så snällt o väntar tills det är på, så jag tror inte han bryr sig om den alls.

Tackar!

Måste ju först börja vänja kissarna med halsband O_o

Tackar!

Måste ju först börja vänja kissarna med halsband O_o
Ja det är nog bra :D
Kan varmt rekommendera att skaffa en sådan, jag är så mycket lugnare nuförtiden.
Min kisse försvinner långt bort i flera timmar och har blivit påkörd en gång så har alltid varit lite orolig när han varit borta lite för länge. Och fasan att han ska bli instängd någonstans är oxå borta. Alla kissar borde ha en sådan här :bow:

Vi har försökt ha våra tre katter inne på nätterna men pallade inte trycket då de en efter en höll på. En ska mitt i natten ut,varav han krafsar som besatt på garderobsdörren, en tigger mat - krafsar sönder tapeterna, en ligger och spinner i örat och dreglar. Jättegulligt men inte mitt i natten. De var envisare än oss så vi gav upp till slut, minns vi höll på länge med alla möjliga metoder.

Vi har dom inne på dagen och ute på nätterna. Har ett förråd på gården med kattlucka där de kan gå in och sova. Nu har dessutom en nyfödd bebis som håller mej vaken på nätterna så orkar inte kämpa med katterna.

Vi har försökt ha våra tre katter inne på nätterna men pallade inte trycket då de en efter en höll på. En ska mitt i natten ut,varav han krafsar som besatt på garderobsdörren, en tigger mat - krafsar sönder tapeterna, en ligger och spinner i örat och dreglar. Jättegulligt men inte mitt i natten. De var envisare än oss så vi gav upp till slut, minns vi höll på länge med alla möjliga metoder.

Vi har dom inne på dagen och ute på nätterna. Har ett förråd på gården med kattlucka där de kan gå in och sova. Nu har dessutom en nyfödd bebis som håller mej vaken på nätterna så orkar inte kämpa med katterna.

Det är nog mest naturligt för katterna att vara som mest aktiva i gryningen och i skymningen - de är då det är bäst att jaga oxå ;). Jag märker på mina katter att de gärna ligger och sover mitt på dagarna och på nätterna och "vaknar" gärna tidigt på morgonen och på sent på eftermiddagen - det är ganska mysigt för när jag kommer hem från jobbet och ska hålla på i stallet så följer de gärna med när man är utomhus. men på morgonen får de roa sig själva men ofta gör de det på egen hand eller väntar på att jag ska vakna och släppa ut dem.

Katten som är borta tre dagar i stöten är en lek jämfört med en tidigare katt jag hade som kunde vara borta en månad i stöten :o - jag trodde flera gånger att hon var borta för gott. Tyvärr var hon inte den smartaste katten och desseutom låg i rang och blev lite hunsad av de andra katterna :( Nuvarande hankatten som är borta ca tre dagar är trots allt ganska rutinmässig, tre dagar brukar han vara borta och sen kommer han och sover "över" och är vädret bra vill han gärna ut och ta nästa runda. Är det sämre/dåligt väder går han inte så gärna ut och nu när det börjar bli kyligare så håller han sig mer hemma och har fått lite mer samma rutiner som de övriga katterna, men jag kan lova att till nästa sommar när det blir fint väder igen så kommer han börja med sina tre dagars rundor igen. Jag har funderat på GPS till honom.

hur gick det inatt? någon förbättring? ;)

@Smulan75 mest naturligt jo...säg det åt katterna;) de gör sig så tunga som möjligt när det är dags att gå ut...alt gömmer sig. På somrarna går det,men på vinterhalvåret är de gärna bara inomhus!

Här hemma väcker katterna min mamma varje natt kl 4-5 för att äta och gå ut, och hon gör dem snällt till viljes. Men är hon borta och jag är ensam med dem sover jag gott hela natten, och när jag vaknar dyker det upp sömniga katter från hörnen. Det var aldrig något problem, sov med dörren öppen fram till ca 4, vaknade av en katt som rev i madrassen, fångade katten och bar ut den ur sovrummet, stängde dörren och tryckte in öronpropparna och somnade. De kanske vrålade i kör därute, men det har jag ingen aning om. :D

Men det fungerar nog bara om man inte har så lätt för att vakna.

Jag tycker det verkar som att du är på rätt väg med kissen, tänk på att det är en stor omställning för honom när slaven helt plötsligt gör revolt och vägrar jobba! Det tar tid att smälta.

Om jag gick ut i trädgården på kvällen när det var helt mörkt kunde jag höra djur som sprang runt bland buskar och i löven under träden, tyckte alltid det var lite konstigt med så mycket vilda djur och undrade vad det var för slags tills en kväll när jag tog med ficklampan - det var katterna som blev så exalterade av att möta mig ute på natten att de sprang runt i full fart och även for upp i träden!

Deras mörkersyn måste vara helt fenomenal :)

Om jag gick ut i trädgården på kvällen när det var helt mörkt kunde jag höra djur som sprang runt bland buskar och i löven under träden, tyckte alltid det var lite konstigt med så mycket vilda djur och undrade vad det var för slags tills en kväll när jag tog med ficklampan - det var katterna som blev så exalterade av att möta mig ute på natten att de sprang runt i full fart och även for upp i träden!

Deras mörkersyn måste vara helt fenomenal :)
haha! Ja samma med min kisse om han träffar mig ute ( råkar ju göra det hela tiden eftersom han har GPS :D) då blir han jätteglad o börjar klättra runt i träden o spelar apa.

Här hemma väcker katterna min mamma varje natt kl 4-5 för att äta och gå ut, och hon gör dem snällt till viljes. Men är hon borta och jag är ensam med dem sover jag gott hela natten, och när jag vaknar dyker det upp sömniga katter från hörnen. Det var aldrig något problem, sov med dörren öppen fram till ca 4, vaknade av en katt som rev i madrassen, fångade katten och bar ut den ur sovrummet, stängde dörren och tryckte in öronpropparna och somnade. De kanske vrålade i kör därute, men det har jag ingen aning om. :D

Men det fungerar nog bara om man inte har så lätt för att vakna.

Jag tycker det verkar som att du är på rätt väg med kissen, tänk på att det är en stor omställning för honom när slaven helt plötsligt gör revolt och vägrar jobba! Det tar tid att smälta.

Ja, han verkar lite "snällare" nu när hans slav inte lyder :D jätteglad o gosig när vi ses.

Inatt jamade han så högt han kan, men faktiskt inte så många gånger, sedan kom han o la sig hos mig och somnade. Sedan sov vi tills jag gick upp. Tror han tycker det är lite mysigt, ligger o spinner. När jag vaknade så ville han gosa o hade inte alls bråttom ut. Yeey!:D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 680
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 356
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Hej alla! Jag har en gammal katt. Hon har alltid varit lite speciell och som liten tippade jag på att hon inte skulle bli särskilt...
Svar
5
· Visningar
1 879
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10