Katten vill inte vara inne

cirkus

Trådstartare
Jag har två katter (sen många år tillbaka).

Ett säkert hösttecken är ju att katterna plötsligt blir soffpotatisar och vill vara inne mycket mer.

Den ena katten har också blivit det, men den andra är sig helt olik. Hon kommer in, äter och sätter sig vid dörren och skriker och ska ut. Hon har inte ens sovit inne en enda natt. Normalt är det hon som är en riktig inne-katt när det blir lite kallare. Jag vet att hon bor i stallet och/eller på hö-loftet, men jag vill ju att hon skall vara inne hos mig. Men det tycks hon inte vilja. Helt olikt henne.

Varför gör en katt såhär ? Vad kan jag göra för att hon skall bli som vanligt ? Eller skall jag göra ingenting, katter gör som katter vill...

Sv: Katten vill inte vara inne

Så har ytterdörrarna varit stängda - och kattfan har fått sova inne. Det har gått urmärkt - tycker jag, det tycker antaligen inte hon.

Jasg vaknade fem och gick på toa, katten blev uppenbart glad och hängde glatt med in och vi kissade mer eller mindre i kors.

Men sen var det dörren och värsta piiiiiiiipet

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 277
Senast: Eva S
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 647
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt