Katten trillade ut från fönstret!

P

PonnyBus

Min lilla älskade katt trillade för en stund sen ner från mitt fönster.. Det är ungefär 3-4 meter ner till marken och asfalt. När jag kom ut skrek hon och ville inte stödja på benet ordentligt.
:cry:

Nu ligger hon, sveper med svansen och när hon reser sig upp eller ska lägga sig ner kvider/jamar hon till. Hon gick dock självmant och åt lite mat och kurrar och gosar när man klappar på henne.

Hon är oförsäkrad och vi kommer inte ha råd med någon hög vetrinärräkning. :( Fan också..

Tror ni det kan vara brutet?

Sv: Katten trillade ut från fönstret!

usch :(

min katt ramla ut från vårt fönster. dummern. andra våningen. men han klara sig kalas.

Min lilla älskade katt trillade för en stund sen ner från mitt fönster.. Det är ungefär 3-4 meter ner till marken och asfalt. När jag kom ut skrek hon och ville inte stödja på benet ordentligt.

Nu ligger hon, sveper med svansen och när hon reser sig upp eller ska lägga sig ner kvider/jamar hon till. Hon gick dock självmant och åt lite mat och kurrar och gosar när man klappar på henne.

Hon är oförsäkrad och vi kommer inte ha råd med någon hög vetrinärräkning. :( Fan också..

Men hallå! In med henne till veterinär! Bums! :mad:

men åk till veterinären med henne! hon kan ju vara jätteskadad!

Skaffa inte ett djur då..
Förlåt om det låter hårt, men det är ditt ansvar att kunna sörja för katten om det händer den någon

Förebyggande kan vara att aldrig lämna ett fönster på glänt. Jag sitter här och svettas ihjäl i värmeböljan men vågar inte vädra ut eftersom jag bor högst upp..

Nirak

Det är därför man försäkrar sina djur ...

Håller med comatose: in med kattan till veterinären på en gång.

kurrande är också en försvars mekanism för att visa andra katter/människor att dem är ofarliga vid skada etc. så ta inte det som ett friskhets tecken. själv skulle jag tagit henne till veterinären, och försäkra djuren i fortsättningen.

till mitt försvar bor jag fortfarande hemma och fyller 18 nu. Vi har haft katten i sex år och jag har sagt tusen gånger till mamma att vi måste försäkra henne, men med mina 1050 kr i månaden har inte jag råd att betala någon försäkring själv.

Tack för stödet!

Hur ska JAG säga till MIN mamma att vi ska åka till vetrinären när inte pengarna finns, hur mycket jag än hade velat kan jag det inte.
Jag älskar min katt över allt annat och tror ni inte jag hade gjrot det om jag hade kunnat.

Åk till veterinären. Låna pengar av någon. Katten ska inte ligga och lida pga din ekonomi. (Här i närheten finns t.ex en klinik som samarbetar med GE Moneybank och man kan ta räkningen på kredit.) I värsta fall får du iaf hosta upp pengar till en avlivning.

Ja, det kan det.

Har iallafall ringt och dom förstår situationen, vi ska avvakta till imorn och är hon inte bättre blir det koll utav henne och om det inte ser bra ut avlivning.

till mitt försvar bor jag fortfarande hemma och fyller 18 nu. Vi har haft katten i sex år och jag har sagt tusen gånger till mamma att vi måste försäkra henne, men med mina 1050 kr i månaden har inte jag råd att betala någon försäkring själv.

Tack för stödet!

Hur ska JAG säga till MIN mamma att vi ska åka till vetrinären när inte pengarna finns, hur mycket jag än hade velat kan jag det inte.
Jag älskar min katt över allt annat och tror ni inte jag hade gjrot det om jag hade kunnat.

Vad ska du göra då?

Låta henne ligga och ha ont ? Dö av ev. invärtes skador långsamt och plågsamt ?

Förlåt men alltså NÅGOT måste du ju göra.

MEN NEJ FY FAN.! det hände mig, dock var det mer 12-14 meter, och fyfan vad jag grät blod över isolde, katten... bara låg och flåsade blod hos veterinären. saknar henne som fan
:cry::cry::cry:

Ja men jag vet inte!

Jag har inget körkort, inga pengar och mamma blåvägrar.

Har iallafall ringt och dom förstår situationen, vi ska avvakta till imorn och är hon inte bättre blir det koll utav henne och om det inte ser bra ut avlivning.

Bra, hoppas att det inte är så illa att hon måste avlivas...

stackars lilla misse :(

Var det inte du som skulle åka på konsert till sthlm förra helgen? Då måste det ju finnas 50 kr till en försäkring?

Nirak

Katter klarar sig oftast när dom faller från högre höjd än från en lägre eftersom dom har en förmåga som är att dom vänder sig i luften och landar på alla fyra.Titta om hon fortfarande har ont annars så var det säkert bara en tillfällig reaktion.
Sen..varför inte ha katten försäkrad?Den kostar lika mkt som en hund ifall det skulle hända ngt.

Pengar som läggs på bredband, mobil etc hade kunnat läggas på en försäkring. Har man inte råd att ha djur så ska man inte ha djur. PUNKT. Jag lider verkligen med din katt.

Liknande trådar

Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 024
P
Övr. Katt Jaa.. Som ni kanske minns trillade min lilla katt ner från mitt fönster för snart en månad sedan. Hon bröt benet på två ställen och fick...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: alfur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama