Katten telefonerar!!

N

NiraK

Min katt brukar roa sig med att leka med telefonen. Han drar av telefonluren och trampar lite glatt på telefonen. En gång ringde en gubbe och var förbannad över att jag busringde till honom. Jag vara :confused: :confused: va?? :eek:
En annan gång ringer en kompis på min mobil. Hon bara: Varför ringer du upp mig och säger ingenting. Jag ser ju att det är din hemtelefon, jag har ju nummerpresentatör för tusan!! "
Jag bara " Va? Jag är på jobbet!"

Nu när jag kommer hem från en promenad så ligger luren och dinglar och katten sitter vid telefonen. Han har ringt upp en gammal Dam på ålderdomshemmet kl. 22.15! :crazy: Stackars tant, nån ringer sent och säger inget. Är man lättskrämd kan man bli rädd för mindre.
Jag ringer upp direkt och förklarar saken och tanten är lyckligtvis vaken..

Han har nog inte lärt sig numren till mina bekanta (än :angel: ;) ), men kommer antagligen åt telefonboken eller senast slagna eller mottagna samtal eller liknande samt ring-upp-knappen.

Nu sitter katten och ser helnöjd ut. Vad gör man? :crazy:

Nirak

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Katten telefonerar!!

:rofl: du får skaffa en telefon kattrackaren inte kan göra så med? kanske.... lite sött är det ju iaf :D

Haha vad roligt!!! :D

Han känner sig väl ensam, klart han vill ha nån att prata med!!

Min kisse brukar skriva mystiska meddelande på msn..... :p typ "sjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeowwwwwwwwwwwb"

:rofl:
Stackars kissen känner sig ensam ^^
Du får helt enkelt skaffa en sån där äldre telefon med snurrskiva :D
Eller så kanske man kan skriva upp telefonen på väggen?

Ja gudars det är inte första gången.. Oj, stackars tant haha. Hoppas att det inte var nån personal inne hos henne eller nåt.. de måste ju tro att man är galen som sitter och ringer upp gamlingar på hemmet så sent :crazy:
Dock skönt att jag kunde ringa upp och förklara missförståndet. Även om det låter helt sjukt. "Hejsan, ursäkta att jag ringer, men min katt råkade just ringa till dig. Hoppas att han inte störde.." :crazy: :rofl:

Det "roligaste" är ändå när han sprungit rakt över tangenterna och slumpmässigt ringt upp nån stackare.. :crazy: Hur förklarar man liksom för en främling att "ursäkta, det var min katt som slog ditt nummer!"

Nirak

Troligtvis tror de dig inte då det låter som den sämsta ursäkten ever:rofl: Man får ju hoppas att han ringer upp en stilig karl, du kanske kan erbjuda dig att gottgöra för att katten stör :D

Jag kanske ska börja ringa upp män på kvällstid och skylla på katten..
*tar fram taxeringskalendern och bläddrar lite förstrött*
:rofl:

Nirak

Vilka tror mig inte?
Det är lite sent, jag är lite sen :p

Nirak

Hur förklarar man liksom för en främling att "ursäkta, det var min katt som slog ditt nummer!"

Jag tror inte de som katten ringer tror på din ursäkt. Det låter liksom lite som "hunden åt upp min läxa" :p
Det är det som är det retliga med att just kissen telefonerar främlingar :p

Min första katt som vartit borta många år nu ringde visserligen aldrig upp någon men så fort telefonen ringde så slängde hon sig över den och skrek som en banshee i luren vilket skrämde slag på många som inte kände till hennes ovana:D

:rofl: Härlig katt!
Skaffa en trådlös med barnsäkert lås, alltså telefonlås, har jag...

Min första katt som vartit borta många år nu ringde visserligen aldrig upp någon men så fort telefonen ringde så slängde hon sig över den och skrek som en banshee i luren vilket skrämde slag på många som inte kände till hennes ovana:D

haha sjukt kul :rofl:

Så gulligt!:love: :D Men jag förstår att du tycker att det är smått besvärligt. Det enklaste är nog att ställa upp telefonen där han inte kommer åt den (eller hänga upp den på väggen), annars kanske du står där en dag med en massa bråte från TV-shop som katten beställt hem.;)

Vår ena katt brukar roa sig med att byta kanal på tvn på kvällarna eller sätta igång tvn på morgnarna när hon tycker vi ska gå upp!!:rofl:

Vi har en tv med de knapparna rätt stora ovanpå, precis där hon brukar stå och knacka på vår sovrumsdörr!! Och ibland använder hon knapparna helt korrekt!!:D

Våra katter ringer jämt och ständigt. För det mesta slår de bara av luren, men ibland kommer vi hem och hittar ett uppringt okänt nummer :smirk:
Senast ringde de till IKEAs kundtelefon :) Inte illa ;) (gratisnummer som tur är!)

min vänninas katt ringer visserligen inte, men svarar i tel.

sist jag ringde min vännina så hördes bara "konstiga ljud". hade jag inte vetat att det "bara" va katten så hade jag garanterat undrat vad hon höll på med :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama