Katten på bussen

cirkus

Trådstartare
Cool katt !

Åkt samma bussrunda varje dag i fyra år - matte visste inte alls vad han pysslade med..

Läs mera här

Jag gillar verkligen katter och deras idéer

Sv: Katten på bussen

Jag läste också den artikeln! Jaa väldigt rolig katt! :D

Före detta inkarnation som busschaufför kanske?

Vilken häftig katt! :D

MsLuna: Tror du att alla som har utekatt har 100% koll på dem hela tiden?

Otrolig katt! :D

Konstigt att ingen reagerade på det dock, om jag såg en katt som hoppade in på bussen skulle jag ta med den hem och efterlysa ägaren, verkar lite farligt att åka omkring så där.
Men ganska kul att höra om. :)

Det håller jag med om. Men det verkar som om folk är vanedjur (precis som katter då) och såg till att han kom av på rätt station till slut.

:rofl:
Dör av skratt!
Roligt att bussbolaget VILL att katten ska få fortsätta åka,skulle aldrig hända i Sverige;)

Ja och du är helt perfekt också antar jag?

Det påstår jag inte heller. Men att påstå att det är tragiskt att folk inte har 100% koll på sin UTEkatter anser jag bara vara ett ganska trögtänkt påstående.
Så då undrade jag om hon var helt perfekt eftersom hon var tvungen att skriva så.

Varför är det trögtänkt?
Jag tycker inte du ska låta katten springa runt utan att du har koll på den. Detta borde vara lika självklart som för hund och häst. Hur ska du förebygga att katten orsakar skador eller olägenheter om du inte har koll på den?

Hur ska du förebygga att katten orsakar skador eller olägenheter om du inte har koll på den?

En mycket bra fråga som alltför få kattägare (utekatter) ställer sig.

I området där jag är uppvuxen springer de vind för våg. (mycket barnfamiljer i området)
Bajsar i sandlådor, kissar på dynor, försöker slåss med katter som sitter i kattgård (tex grannens som hon hade i en gård med nät på framsidan av radhuset:crazy:), klöser småbarn, tjuter hela nätterna...
Jag hoppas ärligt talat de fångar in alla och avlivar/omplacerar till vettiga ägare, de som inte hämtas ut.

Jag låter inte mina katter springa runt utan koll för jag har innekatter :grin:
Men det är endast för att jag bor i en lägenhet på femte våningen i ett bostadsområde. Hade jag bott i hus hade jag utan tvekan haft mina katter ute istället.

Det är skillnad på att ha utekatt på landet eller utkanten av stan, än i ett bostadsområde. Det är ingen optimal plats för en katt. Men jag anser att katter är ett utedjur och man bor så att katten inte stör andra ser jag ingen anledning till varför det skulle vara tragiskt att låta den vara ute.

Man behöver ju inte dra alla över en kam.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 880
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
565
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama