Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo den är född i Sverige. Har inte mer info än så tyvärrVa? 17.000 för en blandras? Inte i Sverige va?
Jo den är född i Sverige. Har inte mer info än så tyvärrJag tyckte också att det var mycket pengar!
Mvh Miks
DET lät ju väldigt hoppfulltAng kissandet utanför lådan så är det många honor som kissar utanför vid löp och som snällt går tillbaka och kissar på lådan när löpet är över så det är oftast ”bara” att vänta på att katten blir sig själv igen.
Kattslav! Det är ju precis det jag känner mej som just nu! Tydligen rensar jag hädanefter kattlådan 3 gånger om dagen
Var tvungen att fråga ägaren och det är en blandning av Ragdoll och Norsk skogskatt. AsdyrEller jag tycker i alla fall 17’ för en katt är asdyrt
![]()
En sån där klösbräda köpte jag förra helgen. Den var ju så ointressant så det var inte klokt. Leksaker och en massa sprayer köpte vi samtidigt. En spray för att få den att klösa på rätt ställen, en sluta klösa på soffan spray och en för att den inte ska spraka när man klappar den. Den blir liksom elektrisk
Pälsvård sa ägaren att det inte behövdes. Det skulle den sköta själv men jag misstänker att ägaren har en högre toleransnivå på hår. Ska googla furminatorAtt raka den är inte snällt va
![]()
Klorna är sylvassaMen klippa dem
Ska den inte lösa sånt själv?
Jag verkar få surfa runt på Katt forumet helt enkelt och lära mig mer om dessa små ”chefer”! Tack alla tips!
Mvh Miks
Låter som att kattägaren har blivit lurad, katten är en huskatt om det är en ragdoll/norsk skogkatt blandning och alla ungarna detsamma. Ingen seriös hankattägare lånar ut en hane till en sådan parning.Jo den är född i Sverige. Har inte mer info än så tyvärrJag tyckte också att det var mycket pengar!
Mvh Miks
Tyvärr har han dålig erfarenhet av min förra katt som skrek när den var på fel sida om alla dörrar. Av någon märklig anledning var alla sidor fel...Men det är en enorm skillnad på okastrerade katter och kastrerade sådana. Uppfödare, bra sådana, tar kullar snabbt just för att undvika löpbeteendet så mycket som möjligt. Sedan kan du välja vad du vill ha för slags katt. Korthårig, semi-långhårig beroende på hur mycket pälsvård du känner att du orkar med. Aktiviteringsgraden, vissa kattraser är mer soffpotatisar och andra mer aktiva. Det är ju det som är bra med att köpa en raskatt, du vet vad du får och du vet att katten är född av friska föräldrar. Alternativt en vuxen katthemskatt där personalen kan hjälpa dig hitta rätt katt för just dig och din sambo
Det finns ingenting, absolut ingenting som går upp mot en mjuk varm hoprullad boll ned nosen nedborrad i din halsDin sambo kommer smälta. Ja om katten inte bestämt sig för att du är hens människa och alla andra är helt oviktiga.
Iofs kan det även slå åt andra hållet. Fråga @athena_arabians om en av hens katter som bestämde sig för att särbo var hennes människa.
![]()
Kattslav! Det är ju precis det jag känner mej som just nu! Tydligen rensar jag hädanefter kattlådan 3 gånger om dagen
Var tvungen att fråga ägaren och det är en blandning av Ragdoll och Norsk skogskatt. AsdyrEller jag tycker i alla fall 17’ för en katt är asdyrt
En sån där klösbräda köpte jag förra helgen. Den var ju så ointressant så det var inte klokt. Leksaker och en massa sprayer köpte vi samtidigt. En spray för att få den att klösa på rätt ställen, en sluta klösa på soffan spray och en för att den inte ska spraka när man klappar den. Den blir liksom elektrisk
Pälsvård sa ägaren att det inte behövdes. Det skulle den sköta själv men jag misstänker att ägaren har en högre toleransnivå på hår. Ska googla furminatorAtt raka den är inte snällt va
![]()
Klorna är sylvassaMen klippa dem
Ska den inte lösa sånt själv?
Jag verkar få surfa runt på Katt forumet helt enkelt och lära mig mer om dessa små ”chefer”! Tack alla tips!
Mvh Miks
![]()
Tyvärr har han dålig erfarenhet av min förra katt som skrek när den var på fel sida om alla dörrar. Av någon märklig anledning var alla sidor fel.... Blev inte en hel natts sömn för oss, och han är inte lika förlåtande som jag tyvärr
![]()
Viktigt att tala med ägaren ang ppiller!Alltså ovanstående inlägg skrämde slag på mig! Jag kan överleva en vecka av trasig katt men börjar det om igen så flyttar jag tillsammans med resten av familjen
Det fick mig att ringa till lokala veterinären och jag ska nu åka och hämta p-piller till det trasiga bergslejonetJag hoppas verkligen det hjälper! Tack @MJLee för tips!
Mvh Miks
Vad är BYB?Hmm, att lägga 17,000 på en blandras låter helt sjukt. En raskatt med stamtavla, av båda raserna kostar 8000-10.000 tror jag, har lite dålig koll på just de raserna. Hoppas verkligen att ägaren inte håller på med BYB.
![]()
Vad är BYB?
Då var den dyr alltså. Kanske även överprisadInte ens registrerade renrasiga katter kostar så mycket. Jisses. Jaja.
Vore en välgärning för en katt som används till BYB.Viktigt att tala med ägaren ang ppiller!
Det är nämligen inte helt säkert att katten kommer i löp igen efter att man gett det, så risk att den inte får fler ungar. Samt att det ökar risken för juvertumörer och livmoderinflammation (främst vid långvarit användande)
förstår dock problemet, parningssjuka katter är inte o leka med om man vill ha sin mentala hälsa i behåll....
Då var den dyr alltså. Kanske även överprisadWho knows!
Mvh Miks
Det kan jag hålla med om gällande avel. Men juvertumörer på katt är inte så kul....och inte livmoderinflammation heller.Vore en välgärning för en katt som används till BYB.
Ja det låter ju lite märkligt minst sagt.
17 tusen för en blandras? Det är inte en raskatt och ingen borde betalt mer än 2 tusen för den - någon är rejält lurad och någon tänker fortsätta lura folk.