Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis, vi vet ju inte ens om det ÄR hennes katt. Det kanske är en hemlösing eller katten i stallet som hennes föräldrar inte vill ta hand om.
Jag försvarar det inte och tycker väldigt synd om katten. Men jag känner inte att jag kan kasta skit på en anonym människa på nätet utan att veta mer.
Jag tycker också det är tråkigt att inget gjordes och varför kan man hitentills bara spekulera i.Mysteriet är varför absolut ingenting gjordes. Många som bryr sig om sina djur utsätter dem för lidande av ren okunskap. Här fick man goda råd men följde dem inte.
Jag tycker också det är tråkigt att inget gjordes och varför kan man hitentills bara spekulera i.
Det kan faktiskt vara så att TS är minderårig och med vuxna i sitt liv som har den åsikten att en katt är en katt och den lägger vi inga pengar på.
Sitter man i den sitsen så är det inte lätt att göra något och tiden går....
Den enda chansen man har till hjälpväg är buke... och hoppas kan man ju alltid.
Går inte riktigt att jämföra, hästens förlossningsarbete, utdrivningen är annorlunda än katt, där krävs hjälp direkt bara vid misstanke om fel.
Det jag menade att det oftast tar längre tid att komma på att något är fel under en kattförlossning.Det krävs hjälp omedelbart om man tror att något är fel under en kattförlossning också! Att försöka lösa det själv är vansinnigt såvida man inte har den erfarenhet/utbildning som krävs för det.
Men om en katt ligger och har krystvärkar i flera timmar och ingenting händer... då väntar man inte. En katt ska inte arbeta frenetiskt i flera timmar utan att något händer.
Nej då väntar man inte, kruxet är att med ett sto är det kört om du väntar flera timmar om hon har krystvärkar, det är det inte på katt.
Jodu, längre än 1 timme ska man absolut inte vänta om en honkatt har krystvärkar. Har man därtill sett en kattunge vara på väg ut men sedan glidit in igen (som skedde i detta fall) är det raka vägen till veterinär som gäller eftersom kattungen kan dö och det kan försvåra förlossningen.