aiquen

Trådstartare
När jag var ute och gick tidigare ikväll fick jag syn på vår ena katt som satt och dejtade med grannens kattflicka. :love: De har varit ett par från och till sedan vår katt kom till byn som ung pojke för ca sju år sedan (tiden går fooort!) men nu var det ett tag sedan jag såg dem tillsammans.

Men det jag tänkte på när jag såg dem var om det är vanligt att två 'främmande' katter är så tighta med varandra? Att våra två, som bor ihop, är det känns inte särskilt konstigt, men just grannens katt och vår... Hade det varit någon annan katt i byn eller en hankatt, hade de liksom knappast suttit där och solat tillsammans på stenmuren. :cool:

Så jag antar att det spelar roll om det är en hon- eller hankatt? Eller? Fast å andra sidan är båda katterna steriliserade/kasterade så jag trodde inte de skulle bry sig om varandra ändå?

Eller det kanske faktiskt är jättevanligt att katter har sina kattpolare som de träffar då och då?

Sv: Kattdejt

Vad gulligt!
Min tjejkatt dejtar en jättesöt katt som jag inte vet könet på, men de är gulliga tillsammans. Nu har jag inte sett till den andra katten på ett tag men jag tror de brukar hänga på kvällarna ibland. Min katt är kastrerad så jag vet inte om det är äkta kärlek eller vänskap. Fina är de i alla fall!

Min kastrerade hankatt hade en beundrare förra sommaren som hoppade in genom fönstret och väckte honom,sedan smet de ut och lekte,det var grannkatten som inte kan vait mer än kanske 20 veckor,såg rätt kul ut när han kom in genom fönstret och försiktigt väcke min stora hankatt för att gå ut och leka,det var min katts bebis det...

Åh, vad sött! Så långt har inte den här romansen gått... Än i alla fall. :D Däremot hoppade min andra katt ut genom mitt fönster (andra våningen) häromdagen. :crazy: Kanske hade hon bråttom att träffa någon? ;)

haha va gulligt!
Min hankatt som e kasterard dejtar också en annan hankatt, det e så sött när dem leker o slickar varandra haha! mammas lilla bögpojke:love:

Fast min hankatt dejtar en flicka han. Däremot är de båda steriliserade/kastrerade...

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 690
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 780
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar