aemaria

Trådstartare
Ni som har utekatter - brukar era katter slåss?
Jag har en kattkille som varit kastrerad sedan 6 månaders ålder och jag tror att han hellre flyr än illa fäktar. Men oturligt nog har vår granne en kattj*vel som ska slåss med allt och alla. Nu i vinter har han inte synts till så mycket eftersom han hatar kyla och snö. Vår katt har fått varit ifred alltså men så igår rök de ihop. Hittade en stor hög med orange päls - från min katt :cry: men lika mycket svart päls också :devil:

Morre kom in och var halt igår kväll. Imorse var det nästintill borta men han har fått utegångsförbud idag.

//aemaria

Sv: Kattbråk

Hm, låter lite som min stackars mobbade kastrat... Grannen har skaffat honkatt som i sin tur skaffade två hanungar och ingen av dessa är kastrerad, så nu kommer min Trasa (han heter faktiskt det) hem med trasiga öron och rivsår och grejer... Antar att det inte är mycket att göra, kanske hålla dem inne i så fall, men jag gillar inte det.

Mina två kastrater hemma hos pappa slåss ibland med andra katter, men det blir mycket korta bråk då de alltid ger sig på den andra katten i lag :crazy: och de flesta katter flyr fort som fan när de märker att mina jobbar tillsammans...

En slåss ganska mycket, medan den andra flyr i blotta åsynen av en annan katt. De håller sams med närmaste grannkatterna, inte så att de är vänner, men de har någon slags överenskommelse att inte slåss. Andra katter har dock börjat komma på att mina damer börjar bli gamla så det har börjat bli en hel del revirbråk nu tyvärr.

Våra tre katter ryker ihop med grannkatten ibland (10 kg späck), mest på sommaren.
Mina kissar har dock livvakt i form av hunden som går emellan och jagar grannkatten till tomtgränsen. :devil:

Vi har 4 utekatter.
3 undviker bråk så långt det går.

Men så har vi en liten hona på 8 år som åker på storstryk med jämna mellanrum, förra året var det 2 slagsmål som slutade hos veterinären med drenage, tratt och penicillin (hon börjar bli dyr i drift).

Häromdagen hittade jag en avbruten klo i hankatten. :devil:
Jag tror nog att han får sig sina duster till och från. Iof har han en bitchig lillasyster som ger honom rätt mycket stryk när de leker (hon leker) men han brukar ha små märken i ansiktet och en och annan avramlad hårtuss på ryggen när han varit ute också. Han har dock jagat iväg en argsint pitbull en gång så han vet nog hur man handlas med bråkstakar. :cool:

Det finns minst tre katter som håller till utanför oss och för någon vecka sen råkade vi släppa in fel katt.. Hunden sa till att nu ville en kisse in - så vi släppte in den - men när vi kikade på den, som snabbt kastat sig in bakom soffan, så var det en stor röd en (våran är vackert sammetsgrå). :D

Jag har 5 st inne/utekatter, som inte slåss inbördes eller med grannkatterna. Skulle det däremot komma in en ny katt, så skulle de nog gå på den.

Har båda sorterna. En hane som springer och gömmer sig bara min kompis honkatt (lika gamla) vill leka :crazy: och en stor dominant hane som mer än gärna sopar till den som inte ger upp sitt revir till honom alt. flyttar sig från hanses.
Han är lite rolig dock (och smart) min dominanta katt, han ger sig inte på min kompis två katter som bor precis brevid, han vet att de bor där och accepterar dem och de får gå som de vill in och ut. Men övriga som inte hör till gör bäst i att dra.

Om de slåss! Vår svarta bondkatt hos pappa försvarar sina revir, sin trädgård och trädgårdarna runt omkring, med livet i stort sett.
Sen min lilla cornish rex katt hos mamma... Han tror han är största och farligaste tigern i världen, trots att de flesta katterna ofta är nästan dubbelt så stora som han... :smirk:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en katt på sju månader, kastrerad, som får dubbelt så mycket Mush som det står på förpackningen, plus blötmat ibland när jag...
2
Svar
36
· Visningar
12 680
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening...
2
Svar
25
· Visningar
2 856
Senast: EmmaBovary
·
Katthälsa För ett par månaders gick katten bort. Hon var utekatt och råttjägare. Plötsligt blev hon slö en kväll. Blinkhinnan täckte en del av...
Svar
2
· Visningar
3 522
Senast: Liten
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 004
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?