Mysgrisen

Trådstartare
Var till vet med ena kissen idag.

De skulle ta halsprov och blodprov. När de tagit ett rör och skulle byta så fick han in ett ordentligt bett rakt i handen på mig, mitt i en led.

Alla fyra hörntänder gick djupt in i handen, och en annan led är också träffad.

Vet beordrade läkarbesök. Hos doktorn fick jag påfyllning på stelkrampssprutan och antibiotika.

Såret svullnade upp direkt, trots att vi spritade med en gång, sköljde och lade spritomslag.

Så nu har jag en ganska ordentligt öm och svullen hand och ett likadant finger.

Vi fick svar på några av proverna och de var okej, men väntar på svar från bla bukspottkörteln.

Sv: Kattbiten

Bra att du åkte direkt!
Jag hade för inte så längesedan ett relativt litet bett i fingret, jag väntade tills det verkligen gjorde ont med att åka in och tappade känseln i fingertoppen flera veckor.

Hoppas det läker utan komplikationer!

Jo, jag har haft så många infektione de senaste månaderna och ville inte lägga till blodförgiftning på den listan.

Stog redan på pc pga halsfluss, så det var ju bra att det redan fanns i kroppen sas. Men de bytte pc sort.

Våran veterinär hamnade på akuten med streptokocker ända upp i armen och ut i blodet efter ett litet kattbett i handen... Jättefarligt:eek:

Det har jag också gjort. Händerna svullnade upp så jag inte kunde använda dem alls, och efter 24 timmar hade jag en liten blodförgiftning som kröp upp för armen. Kattbett är inte att leka med!

Jag trodde nästan att de skulle tycka att jag var löjlig som ringde in, men jag fick en tid direkt.

Usch otäckt. :crazy:
Jag blev biten ganska djupt i min ankel en gång. Katten stod och fräste mot en annan katt och när jag rörde mig fick katten bakslag och flög på min fot fast lika snabbt hoppade han bort igen när han fattade vad han gjorde.
Vad är det för fel på din katt förresten?

Han har varit hes länge. Vi var till en annan vet för ett tag sedan pga hesheten, men hon brydde sig inte om det alls.

Nu har han även tunnat ur.

Jag själv åker på halsfluss hela tiden, så det finns en misstanke om att han ev är smittbärare.

Vet ville ta blodprover innan hon söver honom för att titta i halsen, så att hon vet att han inte tar skada av narkosen.

Han är tio år, och vet sa att endel katter då kan få problem med sköldkörteln, vilket kan orsaka avmagring.

Jag hoppas att det "bara" är något med halsen, som han kan få behandling för. Att det inte är något allvarligt.

Sköldkörtelproblem går också att behandla utan att katten lider av det, om det skulle vara det som spökar.

Jag ska in för samma prover (+ lungröntgen) om två veckor, den gamle har fått ordentlig natthosta de senaste dagarna :(

Det var skönt att höra.

Ja, de skulle lungröntga min katt också. Han hostar inte så mycket, men liksom väshostar emellanåt.

Tänkte bara säga att även sköldkörtelprovet var bra. Så nu väntar lungröntgen och halskoll.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 193
Senast: Sirap
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 559
Senast: skuggi
·
Hästvård I söndags så fick jag ringa ut en distriktare då jag hittade min ponny stående på tre ben med en svullen has och skrapsår på båda...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 369
Senast: Springsteen
·
Katthälsa Hejsan! Vår älskade katt dog för snart två månader sen och vi vet inte vad som orsakade hennes tillstånd. Tänkte om någon här varit...
Svar
6
· Visningar
13 490
Senast: Emma81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama