Kattbilder #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu gömmer han sig inte längre när jag går runt hemma 💞
Har inte torkat runt ögonen alls den han kom så han verkar ha bra ögon för rasen. Ska torka av idag nu när han är mer trygg, även borsta igenom svansen. Han har blivit stabil i magen och kändes tyngre när jag lyfte honom förut 😁
Han har konstant påfylld skål med gomat 😋
Visa bifogad fil 130691
Så söööt.. han ser så liten och pluttig ut..:D:heart

Övervakar när matte jobbar

Bifogade filer

• 20231026_173029.webp
    20231026_173029.webp
    89,6 KB · Visningar: 39
Jag gav äcklig mat till katterna idag. Därför höll de sig nära matplatsen så att de inte skulle missa om god mat serverades istället.

Jag har en prinsessa och en knasboll. Knappast svårt att se vem som är vem. :p

IMG_20231027_111527_1.webp

Inatt har jag inte fått sova mycket. Juno hittade nämligen ett byte igår kväll som hon högt och ljudligt tvunget behövde deklarera att hon fångat. Maken till stolt katt! Sedan fångade hon sitt byte igen när jag försökte somna. "Kolla vad jag är duktig!" vrålade hon. Om och om igen.

Jag testade att bara prata med henne från sängen. Jag testade att stiga upp och kolla på hennes byte och berömma henne. Jag testade att ignorera henne. Oavsett taktik så satte sången snart igång igen. När klockan närmade sig två fick jag slutligen bli en elak matte och plocka bort bytet. Efter det var hon tyst.

Bytet i fråga? Den här.
IMG_20231030_065416.webp

Inatt har jag inte fått sova mycket. Juno hittade nämligen ett byte igår kväll som hon högt och ljudligt tvunget behövde deklarera att hon fångat. Maken till stolt katt! Sedan fångade hon sitt byte igen när jag försökte somna. "Kolla vad jag är duktig!" vrålade hon. Om och om igen.

Jag testade att bara prata med henne från sängen. Jag testade att stiga upp och kolla på hennes byte och berömma henne. Jag testade att ignorera henne. Oavsett taktik så satte sången snart igång igen. När klockan närmade sig två fick jag slutligen bli en elak matte och plocka bort bytet. Efter det var hon tyst.

Bytet i fråga? Den här.
Visa bifogad fil 130933

Wow Juno 😍 vilken jägare!!!

Bytet i fråga? Den här.
Visa bifogad fil 130933
Här har vi en som piper med sin fjädervippan..... som alltid när vi skall sova...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
923
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 056
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
407
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan... 2
Svar
21
· Visningar
1 006
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka