Kattbilder #8

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
20230102_203928.webp

Mattes kartonger hon hÀmtar hem fÄr minst 1 katt plats i. Husses kartong fÄr 0 katter plats i.

NĂ€r vi kom hem igĂ„r sĂ„ funderade Älva pĂ„ hur det nu var man kom upp pĂ„ bokhyllan...(Svaret: upp genom klöstrĂ€det, över första bokhyllan, över katthyllan, för att slutligen nĂ„ BĂ€sta Bokhyllan.) Direkt frĂ„n tv-bĂ€nken, tyckte Älva var rimligt. Tack och lov insĂ„g hon sina egna begrĂ€nsningar...

Men alltsĂ„. Svansen! 😭😍

NĂ€r vi kom hem igĂ„r sĂ„ funderade Älva pĂ„ hur det nu var man kom upp pĂ„ bokhyllan...(Svaret: upp genom klöstrĂ€det, över första bokhyllan, över katthyllan, för att slutligen nĂ„ BĂ€sta Bokhyllan.) Direkt frĂ„n tv-bĂ€nken, tyckte Älva var rimligt. Tack och lov insĂ„g hon sina egna begrĂ€nsningar...

Men alltsĂ„. Svansen! 😭😍

Vi hade en matta hÀngde över en dörr för att torka. Vilket innebar klÀtterstÀllning för katt. Det Àr bara det att sedan försöker man att hoppa (eller inte försöker man hoppar) till andra sidan dÀr garderoben finns. För att de inte (om de missar garderoben, vilket Àr otÀnkbart) sÄ tog vi ner mattan igÄr nÀr den torkat. BÄde igÄr och idag har smulan försökt hoppa i luften för att komma upp pÄ dörren.

Vi hade en matta hÀngde över en dörr för att torka. Vilket innebar klÀtterstÀllning för katt. Det Àr bara det att sedan försöker man att hoppa (eller inte försöker man hoppar) till andra sidan dÀr garderoben finns. För att de inte (om de missar garderoben, vilket Àr otÀnkbart) sÄ tog vi ner mattan igÄr nÀr den torkat. BÄde igÄr och idag har smulan försökt hoppa i luften för att komma upp pÄ dörren.
Det hanns inte med att filma för det var ett ögonblick.

Vi Àr kattvakter Ät vÄra grannars tvÄ katter just nu, sÄ jag jobbar frÄn deras lÀgenhet lite dÄ och dÄ den hÀr veckan för att ge katterna lite extra sÀllskap. Helt omöjligt att fÄ nÄgot gjort nÀr det ligger en sÄdan hÀr söt och stirrar pÄ en:

IMG-20221219-WA0002.jpeg

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Övr. Katt Jag har tvĂ„ kastrerade honkatter som jag köpte pĂ„ katthem för lĂ€nge sedan. De börjar bli gamla och har inte lĂ€ngre sĂ„ mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
194
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en frĂ„ga gĂ€llande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom Ă€r bĂ„da hanar och kastrerade. Den ena hanen Ă€r...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Svartkatt
·
KatthÀlsa Hej, Letat bland andra trÄdar, men försöker med en ny frÄga. Katten kom in i gÄr morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
946
Senast: MissFideli
·
Bukefalos Jag tror detta passar bÀst under Bukefalos men annars fÄr moderator gÀrna flytta den eller ta bort om det pÄ nÄgot sÀtt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama