Kattbilder #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den ska se ut så här. (lånat foto av hästskötaren Två devon rex har jag för mig och en grekisk adopterad huskatt) Så den bör vara tillräckligt stor för Minnie.... :D

kläng o häng.jpg

Det är intressant hur gamla gener kan dyka upp flera generationer senare. I England korsade man in Brittiskt korthår för att skapa Exotic.
Det är tydligt hos Paisley som inte är ett dugg rastypisk med för lång nos, för kort päls och för små ögon.
Jämfört med Prada går det verkligen inte att tro att det är samma ras 😅
Men jag sysslar inte med utställning och tycker hon är en himla fin katt 😻

IMG_20220916_075121.webp

Det är intressant hur gamla gener kan dyka upp flera generationer senare. I England korsade man in Brittiskt korthår för att skapa Exotic.
Det är tydligt hos Paisley som inte är ett dugg rastypisk med för lång nos, för kort päls och för små ögon.
Jämfört med Prada går det verkligen inte att tro att det är samma ras 😅
Men jag sysslar inte med utställning och tycker hon är en himla fin katt 😻

Visa bifogad fil 100684
Prada verkar ju vara en underbar individ, men den längre nosen tiltalar mig. Paisley är en jttefin liten katta och jag är glad att britten slog igenom där! :heart

Kim är ju inte heller extrem på det vis som prioriteras i vissa länder, tack och lov! Han vore nog inte en vinnare i Polen eller USA, men är snygg ändå! ;)

Senast ändrad:
Prada verkar ju vara en underbar individ, men den längre nosen tiltalar mig. Paisley är en jttefin liten katta och jag är glad att britten slog igenom där! :heart

Kim är ju inte heller extrem på det vis som prioriteras i via länder, tack och lov! Han vore nog inte en vinnare i Polen eller USA, men är snygg ändå! ;)
Jag tycker han är jättesnygg, jag tilltalas inte alls av spindelben och låg satta fladdermusöron! :yuck:

Kim är ju inte heller extrem på det vis som prioriteras i via länder, tack och lov! Han vore nog inte en vinnare i Polen eller USA, men är snygg ändå! ;)

Ja, Prada är så himla snäll och rar men jag är helt enig med dig, jag föredrar helt klart Paisley utseende med längre nos och mindre ögon. Kantarell är inte alls lika extrem i sitt utseende som Prada. Han har också för kort päls, ser mer ut som en Birma än en Perser bortsett svansen och tassarna.

Kim är underbart fin 😍
Det extrema blir ju sällan bra 😅

Kims uppfödares stud male vann för övrigt titeln "Best oriental shorthair of the year" hos "The international Cat Association - Western europe region." ( :confused::D😍) för några veckor sedan! 🥰 Han är visserligen inte Kimchis pappa, men hon har sunda, fina katter och vinner ändå.
Fergie:
1663535282953.webp

Man kan ju tro att jag älskar utseendet på trubbnosiga djur men det är inte riktigt sant även om jag såklart tycker mina djur är fina.
Har valt efter egenskaper, inte utseende, både katter och hundar. Bortsett Ruben som jag köpte pga tyckte synd om honom, blev ju som tur var bra ändå 😁
Jag förstår dig helt! Hade jag inte hittat den perfekta rasen för mig så hade jag tittat på persern också, egenskaperna skulle passa mig jättebra. Men skulle försöka titta efter exemplar eller uppfödare med längre nos som mål.
Din Paisley är jättefin! :love:

Tillägg: Bara synd att de flesta raser som har dessa lugnare egenskaper är trubbnosiga (eller har låång päls). Önskar att flera var helt enkelt lagom 😅

Senast ändrad:
Jag måste ha sovit som en stock, Minnie har kört hela havet stormar i klätterställningskaoset, så nu ligger hyllor o stolpar hej vilt. B hittade en monteringsanvisning på zoo.se och jag ska få hjälp nån kväll. Vi får se om jag provar fixa nedre delen själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 705
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 584
Senast: Sassy
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka