Kattbilder #6

Det är väl doft markering för att visa var skåpet ska stå och vem det är som härskar.
Ja, Juno behöver den påminnelsen ibland (eh, hela tiden...), hon är minst sagt intensiv. Jag är nästan förvånad över hur snäll Älva är som bara jabbar henne utan klor och ibland brottar ner henne ordentligt. Det är liksom aldrig bråk, bara bestämd tillrättavisning. Världens mest tålmodiga lilla Älva. :love:

Holger :heart
IMG_20210317_190943_543.webp

"Look human, I have killed it dead :up:"
Assistenten var oerhört hjälpsam 🙄 efter en stenhård kamp dödförklarades mattan, men den kämpade både länge och väl mot sylvassa kattklor och tänder.

Den splitternya mattan blev förstås lite tufsig av kampen men vad tusan. Jag har märken från kattbett i flera skåpsknoppar, rivmärken på soffan som också var helt ny för två månader sedan och de lika nya köksstolarna av sammet måste torkas varje dag för att inte katthåren ska få dem att se orange ut istället för vinröda 🙄

Assistenten var oerhört hjälpsam 🙄 efter en stenhård kamp dödförklarades mattan, men den kämpade både länge och väl mot sylvassa kattklor och tänder.

Den splitternya mattan blev förstås lite tufsig av kampen men vad tusan. Jag har märken från kattbett i flera skåpsknoppar, rivmärken på soffan som också var helt ny för två månader sedan och de lika nya köksstolarna av sammet måste torkas varje dag för att inte katthåren ska få dem att se orange ut istället för vinröda 🙄

Kisse då :love:

Och idag vaknade jag på morgonen av att en liten nätt farbror på 8 kilo hoppade rakt ner på min mage från en stol bredvid madrassen jag sover på.
(Mitt sovrum är inte färdigt än så jag får hålla till godo med en enkel madrass. Lyxigt värre 😂)

Efter att ha väckt sin matte så brutalt la han sig tillrätta på mig. Helt otroligt egentligen, den här katten som blivit tvångsomhändertagen från sin tidigare (psykiskt sjuka) ägare och som för bara några år sedan plötsligt kunde slå om sitt humör och bli rejält aggressiv är nu världens goaste.
Han som plötsligt kunde flyga på mig på nätterna och bitas rejält ligger nu bara lugnt och sover intill eller på mig ❤️

Han har fått anställning på livstid här som psykolog, värmedyna och fönsterspanare.

IMG_20210320_071302.webp

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
355
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
175
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama