Orkar du inte gå och plocka efter katten så hade jag funderat på avlivning beroende på hur katten beter sig i övrigt. Verkar den nöjd med livet?
Min erfarenhet av en inavlad/utvecklingsskadad katt är att den bara har ett bra liv under speciella omständigheter. Ett exempel är att den klarar inte av att tvätta sig eller trimma klorna, så hade den inte accepterat att få dem klippta och att duscha så hade det blivit total misär. Nu finns möjligheten att ge katten det den behöver, men skulle den inte kunna bo kvar så kommer den antagligen inte gå att omplacera.
Men varifrån får du det till att någon av katterna är utvecklingsstörd för att det ligger avföring på gräsmattan? :confused:

Med tanke på att det nyss varit vinter = bajs nedgrävt i snö kommer fram i tö, så känns det som en mer rimlig förklaring än att katterna är utvecklingsstörda.

Vill man minimera dylikt får man antingen förse katterna med lådor eller minska antalet utekatter till noll.

Med tanke på att det nyss varit vinter = bajs nedgrävt i snö kommer fram i tö, så känns det som en mer rimlig förklaring än att katterna är utvecklingsstörda.

Vill man minimera dylikt får man antingen förse katterna med lådor eller minska antalet utekatter till noll.
Jo. en del katter är väldigt "lådberoende"! En f.d. innekatt som bor här, går faktiskt in för att bajsa! Och så vill den ut igen när den är klar...

Men gräver de ner i snö, så till den milda grad att man skulle kunna uppleva att det finns bajs lite överallt tro?

Om ingången till växthuset är "sand" eller mjuk jord, lägg några trädgårdsplattor där, eller grovt otrevligt grus, om det nu är katterna som bajsar där.
Och rensa inte fram mjuk jord i rabatterna så ofta, då kommer de att "gå" någon annan stans.
Men jag är milt skeptisk till att det är kattbajs som ligger helt öppet.
Det är lite jordigt utanför växthuset. Jag ska testa att lägga grovt grus framför dörren, men tidigare har vi haft samma sorts (katt)bajs i vår carport som också är grusad med grovt grus.

Jag hittar korvar som uppenbart är gamla och säkert legat under/i snön, men också helt nya (haft nya korvar framför växthuset flera dagar i rad).

Läs inlägg 16 och 17.
Jag frågade TS om det kunde vara så att katten var inavlad och TS svarade ja.
Jag har sett bondkatter som mycket troligt skulle kunna ha en del inavel i sig men aldrig någon som varit utvecklingsstörd eller inte klarat av att gräva ner sin egen skit. Inavel innebär inte per automatik att en katt har en utvecklingsstörning, isf skulle det ju inte finnas normala katter alls på en bondgård.

Jag har sett bondkatter som mycket troligt skulle kunna ha en del inavel i sig men aldrig någon som varit utvecklingsstörd eller inte klarat av att gräva ner sin egen skit. Inavel innebär inte per automatik att en katt har en utvecklingsstörning, isf skulle det ju inte finnas normala katter alls på en bondgård.

Ingen har väl påstått att en bondkatt automatisk är varken inavlad eller utvecklingsstörd?
Jag har själv haft en inavlad, utvecklingsstörd bondkatt och sett flertalet, så nog finns de.

Då är väl jag den enda då som faktiskt SETT grannens katt komma över och sätta sig MITT på gräsmattan och skita medan den glodde stint på oss :yuck::nailbiting:
Flera gånger.

Ett sjukt effektivt sätt att bli av med sån kattskit är att ha en sån hund som vi har.
Den äter nämligen upp all kattskit den kommer över :yuck:

Jag skulle tippa på att det är någon sorts revirbajsande på gång. Har varit med om det förr, då har tex en grannkatt varit upp och bajsat på utemöblernas dynor... :banghead:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två katter som kan gå in och ut som dom vill till en stor inhägnad del av tomten. Inne har dom två kattlådor som inte används...
Svar
13
· Visningar
5 432
Senast: Dopy
·
Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 491
Senast: Breaktown
·
I
Övr. Katt Jag har fått ett rätt stort problem. Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för...
2
Svar
20
· Visningar
5 174
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar