Kattan är arg.

P

pippi27

Har varit hemma hela veckan från stallet eftersom dottern är sjuk. Mor min har tagit hand om stallsysslorna.
Igår var häst och katt-abstinensen för stor så jag byltade ner sjuka ungar i bilen och åkte iväg en sväng.
Hästarna mådde så bra så, men Esme (kattan som jag tog hand om som var hatad av alla på gården), hon var upprörd över att jag varit borta flera dagar.
När jag klev in genom stalldörren kom den andra stallkatten fram och hälsade som vanligt medans Esme stod och tittade på mig. När jag bad henne komma och hälsa så kom hon fram, satte sig framför mig, tittade upp och smällde till mig med framtassen ett par gånger och skuttade sedan iväg bort mot mathörnan :eek:
Jag fick "smöra" ordentligt med kel och mat innan hon tyckte att hon "straffat" mig nog för att ha varit borta.
Sen blev hon sitt vanliga pratiga och gosiga jag igen!
Katter är för härliga!

Dumma dig, försummat Drottningen! :rofl:

(Min är tvärförbannad om jag kommer hem försent, attans vad skäll jag får då...)

Jodå, det där känner man igen. Våra kattor kan sura i ett par dár när vi varit bortresta. Trots att de blivit ompysslade av personer de gillar. Dom riktigt demonstrerar.

Min kise är lite likadan. :)

Vi skulle bort en kväll och sade till Snuttis att "vi kommer om någon timme igen". Sex timmar senare behagade vi dyka upp, och då ignorerade han oss stenhårt, och gav oss arga blickar. :eek: Om jag däremot säger "jag kommer hem om sex timmar igen", och verkligen kommer i tid, då är han glad och välkomnande. :) :) Sött! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Otherside
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 651
Senast: MJLee
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 522
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 949
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Remisser 1177
  • Ögonbryns-serum??
  • Tvillingar!?