Katt toa i trädgårdslandet...

T

The Great White Shark

En av mina katter har hittat sin nya toalett dvs i mitt nya trädgårdsland :crazy:

I ärlightetens namn så är jag ganska sur på henne just nu, jag menar hon har en hel skog att skita i, men icke då, i den lösa jorden passar det bäst.

Finns det något jag kan göra för att få henne att välja annan lösning på sina toalettbestyr?

Sv: Katt toa i trädgårdslandet...

Testa med att anlägga en toalett med sand/ jord och ev lite kattsand, så kanske den passar bättre än landet. Skogen som sådan är ju inte lika "krafsbar" så det är klart att landet är lämpligare just nu ;)

Jo tack, jag märker att hon tycker det. Lucker solvarm mjuk jord kan hon inte motstå.

Jag har en kattlåda på altanen, men den har hon bara tittat på och avfärdade den omedelbums.
Men det var ju med bara kattsand, kanske jag skulle ta lite jord för att få damen att visa lite mer intresse.

Men tack för tipset :)

Senast ändrad av en moderator:

Gissa om mina katter gillade syrrans sandlåda! Fick göra någon sorts nät som vi la över. Kanske inte precis går med trädgårdsland .Fast det är värre om man har en hund *host* som lyfter på benet och kissar på sallad, rabarber och gröslök. Nice. :D

Det kanske är läget - rabatten är lite mera avskild?! Kan du lägga katt-toan nånstans i trädgården?! Sand, jord och kattsand borde ju vara "inbjudande", speciellt om läget är diskret och passande.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama