T
Tintomara
Nu måste jag höra mig för hur andra skulle ha gjort här. Hos mina föräldrar är det en katt som kommer på besök i princip varje dag under sommaren. Så fort någon sitter ute och äter/läser/solar etc kommer katten förbi. Den tigger inte direkt mat, utan verkar mest tycka att det är trevligt att vara "med". Kan komma upp på altanen och bara sitta/ligga och titta på personerna som är där.
Den var där förra sommaren också, och dök upp igen nu under försommaren.
Katten verkar inte utsvulten, utan ser "normal" ut. Det är ingen vildkatt, den är extremt vänlig och tycker om människor. Dock saknar den halsband eller tydliga ID-märkningar.
Vi börjar ju dock bli lite nyfikna på vems katt det är eftersom den är på besök här så ofta. Eftersom ingen av oss är allergisk och mina föräldrar gillar katter är den heller inte ovälkommen, men eftersom katten kommer hit så ofta vore det kul att veta vems den var. Den tillhör ingen av mina föräldrars närmsta grannar.
Hur hade ni gjort?
Den var där förra sommaren också, och dök upp igen nu under försommaren.
Katten verkar inte utsvulten, utan ser "normal" ut. Det är ingen vildkatt, den är extremt vänlig och tycker om människor. Dock saknar den halsband eller tydliga ID-märkningar.
Vi börjar ju dock bli lite nyfikna på vems katt det är eftersom den är på besök här så ofta. Eftersom ingen av oss är allergisk och mina föräldrar gillar katter är den heller inte ovälkommen, men eftersom katten kommer hit så ofta vore det kul att veta vems den var. Den tillhör ingen av mina föräldrars närmsta grannar.
Hur hade ni gjort?