Katt som ofta kommer på besök...?

T

Tintomara

Nu måste jag höra mig för hur andra skulle ha gjort här. Hos mina föräldrar är det en katt som kommer på besök i princip varje dag under sommaren. Så fort någon sitter ute och äter/läser/solar etc kommer katten förbi. Den tigger inte direkt mat, utan verkar mest tycka att det är trevligt att vara "med". Kan komma upp på altanen och bara sitta/ligga och titta på personerna som är där.

Den var där förra sommaren också, och dök upp igen nu under försommaren.

Katten verkar inte utsvulten, utan ser "normal" ut. Det är ingen vildkatt, den är extremt vänlig och tycker om människor. Dock saknar den halsband eller tydliga ID-märkningar.

Vi börjar ju dock bli lite nyfikna på vems katt det är eftersom den är på besök här så ofta. Eftersom ingen av oss är allergisk och mina föräldrar gillar katter är den heller inte ovälkommen, men eftersom katten kommer hit så ofta vore det kul att veta vems den var. Den tillhör ingen av mina föräldrars närmsta grannar.

Hur hade ni gjort?

Sv: Katt som ofta kommer på besök...?

Varför inte sätta ett halsband med en lapp på? Jag hade uppskattat att få reda på var min katt håller hus om dagarna!:)

Det är det vi har funderat på att göra också. Bara en vänlig lapp med en undran vems katt det är, då den kommer och hälsar på rätt ofta. :)
Det är ingen risk att någon tar illa upp att man sätter halsband på katten då?

Om dom kattägda är normala tycker jag att dom bara skulle bli glada att få veta vad deras ägare gör om dagarna!:angel:

Huvudsaken är väl att ni inte sätter nåt som katten kan fastna med!

Det är det vi har funderat på att göra också. Bara en vänlig lapp med en undran vems katt det är, då den kommer och hälsar på rätt ofta. :)
Det är ingen risk att någon tar illa upp att man sätter halsband på katten då?

Det tror jag ingen gör,jag tycker snarare det visar att ni bryr er om katten när ni undrar var den hör hemma.

Påminner lite om mina föräldraras katt,han går och hälsar på i princip alla grannar (nu gillar alla grannar honom,annars är han inte svår att jaga bort) Han går till sjukhusparkeringen för att hälsa på,går med mamma till jobbet,möter henne på utsidan. När han bodde här gick han sin runda och pratade med vissa utvalda människor varje dag främst äldre som satt ute i solen och blev överlyckliga...Har även haft med honom till ett äldreboende där han glatt hälsade på och "nattade" varje vårdtagare. Tror vissa katter gillar att hälsa och kolla läget :D

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Tass
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 418
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 704
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama