katt som kissar på golvet

S

Stinky

finns det nått bra att spruta på där han kissar? har nyss skaffat en lite kattunge(12v) som avskyr sin låda han vill hellre sätta sig bakom soffan och göra sina behov
och hon som fött upp han sa att han var rumsren,näe inte riktigt då kanske

Sv: katt som kissar på golvet

Prova med att sätta lådan bakom soffan, det kanske inte är lådan i sig utan placeringen som han inte gillar.

Miljöombyte + annat strö i lådan än vad kattungen är van från uppfödaren, kan göra att dom inte vill gå på lådan.....
Testa att skaffa samma strö, som uppfödaren har haft åt kattungen och visa den på lådan några gånger..

Har han en öppen låda? Har du tänkt på att prova med en låda som har tak? Han kanske inte vill sitta oskyddad och kissa? En tanke bara..... Om du har en kartong hemma, så kan du ju prova med den först, innan du köper en med tak. Klipp bara upp ena kortsidan och locket, och så sätter du den över kattlådan.

Det är snarare tvärtom. Drömstället för katter att göra sina behov är en stor strand.

Precis, många katter vill ha toa-lådan skyddad. Tak, eller ha toalådan i nåt hörn. Ha kanske två olika toalådor, en max-skyddad en mera normal. Då kan du också ha två olika strösorter - ifall det är ditt kattströ han egentligen protesterar mot.

Fler lådor utplacerade här och var är mitt tips. Ställ en bakom soffan?

Ju mer tiden går kan du kanske plocka bort några utav lådorna.

måste berätta att katten gör framsteg till husse o mattes glädje,vi satt först lådan bakom soffan o det funkade om vi satt med nu har vi den i badrummet bytt sand men det verkar inte spela nån roll vilken sand vi har,just nu går han på lådan när vi går på toan,han väntar tills vi måste göra våra "behov" då följer han med och gör sitt. aldrig annars men han gör inte på golvet iallfall :)
det går framåt

Vad bra :)
Min lilla katt tycker också om att kompistoa, dvs ska jag på dass följer hon alltid med och går på lådan -fast hon kan och har alltid gått på låda iallafall -hon håller sig inte när jag jobbar (vad jag vet..) :D
Jag har alltid tagit bort först husdelen på lådan, sedan efter någon månad satt på husdelen fast tagit bort den lilla svängdörren eftersom en liten katt dels inte orkar klättra över kanten och inte orkar eller vet hur man puffar upp dörren.
Sedan sätter jag (efter några månader till) upp lilla luckan och när katten är inne så stänger jag och hjälper den att öppna -är jag inte hemma så är luckan såklart alltid öppen.
Till slut är katten stor och kunnig nog att gå in och ut själv.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 560
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka