Katt som kissar inne?

N

Naggur

Jag kan inte mycket om katter så inga dumförklaringar tack=)

Min svägerska har två katter, kastrerade honor. dom är snart ett år båda två (syskon)

Dom har åxå en hund. den har funnits innan katterna fanns men bara bott hos dom till och från då hussen jobbar utomlands.

Den ena katten kissar i hundens bädd och håller sig borta när hunden är hemma. Kissandet sker bara under tiden hunden är där eller straxt efter. sen är katten som vanligt igen.

Går det att lösa detta problem på ett smärtfritt sätt eller är det bara att välja vem som ska få bo kvar?

tacksam för svar:bow:

Sv: Katt som kissar inne?

Mina katter har åxå hållt på att kissa på allt som finns på golvet. så ja vill åxå ha tips på va man kan göra.

Som tumregel bör man ha en kattoa mer än antal katter och de bör stå på olika platser i huset. De flesta föredrar lådor utan tak. Sanden bör vara så lik sandstrandssand som möjligt.
Jag skulle även provat Feliway, som är en apparat som man sätter i eluttaget och utsöndrar lugnande dofthormoner.
Det låter som ett typiskt protestbeteende och det är inte säkert att det går att lösa utan att en av dem flyttar.

Här är samma problem. Försökte först med vitpeppar i hallen där de alltid kissar. Hjälpte inte alls. Sen köpte jag en blomsterspruta, ställde in den på en lång stråle och satt och lurpassade. När någon av katterna skulle sätta sig där, skickade jag iväg en stråle. Snacka om att komma därifrån snabbt. Vatten är effektivt på katter och dessutom ofarligt. Visst händer det fortfarande kissning då och då, men inte när jag är närvarande. Katten är sur på mig, han förknippar mig med vattnet. Utom när jag äter, då är man himla populär. Måste väl för farao lära sig någon gång. Tycker inte alls att jag är elak, eller?????:devil:

Nä vattenspruta är väldigt effektivt och snällt tycker jag=)

Katten fick flytta hem till svärmor istället. Där slipper hon hundar, så förhoppningsvis upphör kissandet.

Hej!

Vi har med en katt som kissar inne, en hankatt som är kastrerad. Vi har med en blomsterspruta som vi sprutar på han, men han springer iväg en stund men är där han inte får vara... Har du några mer tips

mvh elle

Jag rekommenderar också feeliway! Använd både adapter och pumpspray.. Var tålmodig och förstå att det kan ta tid..

I övrigt vill jag även tillägga att om man använder sig av sådana metoder som att spruta vatten på katten, så får inte katten veta vart det kommer ifrån.. (den ska ju bli överraskad och inte förstå)
Annars är det inte mycket värt

Det här kan tyckas vara hårt och brutalt...
Jag har två kasterade hankatter som jag har övertagit av två olika kompisar för ca 3 år sen.
Den ena har alltid vrit lite speciell med "kisseriet" och krävt nystädad låda hela tiden. (Han "säger alltid till" när han har varit där).
Så när han var nyinflyttad hos mig höll jag på att städa i badrummet, där lådan står. Jag skulle torka golvet och behövde flytta lådan. Ställd den i hallen och visade båda katterna att "nu står den här".
Likt förbannat när jag kommer ut i rummet, bodde i en etta då, sitter katten och kissar i min soffa! :eek: Han ser mig och jag ser att han vet precis att han gör fel.
Jag högg tag i kattens nackskinn och tryckte ner näsan i kisset.
Han har aldrig sen dess kissat någon annanstans än i lådan eller utomhus. Så i mitt fall var det effktivt.
Kände mig dock elak efteråt och var tvungen att säga förlåt och fjäska lite extra, men han hatar mig inte för det ändå. :p

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 548
Senast: Asko
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 431
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
7 240
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar