Katt och rispapperslampa

Angel

Trådstartare
Har bestämt mej för att skaffa katt/er (ragdoll:love:) och har en rispapperslampa i lägenheten och är lite orolig för att den kommer bli sönderklöst relativt fort. Är en sån här.

Så vad jag undrar är om någon har bra tips på vad man kan göra för att skydda den stackars lampan?? Vet att det finns "fy spray" och liknande men har ingen aning om vad som kan fungera.

Sv: Katt och rispapperslampa

Haha! Säger bara: lycka till!
Katter och rislampor är ingen bra kombination. Ragdoll och rislampor är om möjligt en någon bättre kombination.

Peppar peppar, men vi har tre rislampor i vår trea och en birma bebis, och hon har aldrig varit på dom!
Så det är väl bara att hålla tummarna antar jag.... :grin:

Det går att träna katter till att inte klösa på förbjudna saker. Sen är väl inte en rislampa så inbjudande att klösa på, det är ju inget motstånd i den! Då är det värre med soffan... :eek:

Mina kattbebisar har aldrig rört min sån lampa. Därimot allt annat *Lite bitter*

Tro mig, katter kan förstöra utan att klösa. Mina skulle garanterat råka sladda rakt igenom en såndär när dom drar en repa i längeheten:rofl: Sköra saker öht är väl nåt man får välja bort när man skaffar djur:angel:

Jag har två katter och en liknande lampa, fortfarande efter 5 år inte en skråma.

Jag har haft flera sånna lampor och det har aldrig varit några problem ihop med katterna, dom har gått sönder av andra anledningar...

Om soffan blir sönderklöst bryr jag mej inte så mkt om eftersom den är så gammal och äcklig men det är ju förstås inte bra om det blir en vana att börja riva på inredningen och då är nog lampan det mest inbjudande.
Tänker skaffa nån typ av "klätterträd" och får helt enkelt hoppas att det blir populärare än möblerna och sen läsa på lite om vad man kanske kan spruta på lampan för att avskräcka.

Våra två vildar klöste i början på väggar och soffor, men vi var konsekventa och sa åt dem varje gång. Och så köpte vi ett klösträd med tre "våningar" till dem och det var mycket uppskattat. Så nu klöser de bara på det, men det var ju en del som blev förstört på vägen dit om man säger så...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 056
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 610
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 701
Senast: Jamienoble
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar