Katt nummer två. R.I.P

YlvaG

Trådstartare
Nu sänder vi våra tankar till lilla Ozzi, våran andra katt som blev påkörd. Denna köptes som sällskap åt Morris efter att Spinn blev påkörd.

Vi trodde han var försvunnen först. Han var borta i två veckor så vi trodde nästan att räven eller lodjuret hade tagit honom. Men i helgen, samma morgon som vi kom hem från cypern, jag och min pojkvän, så hade en tant ringt till våra grannar och frågat om våran försvunna katt var orange :(
Så min styvpappa åkte upp till stora vägen (200m över en åker, vi har ALDRIG sett att en enda av våra katter varit i närheten av den, dom andra katterna vart påkörda på vägen mellanvårat och grannarnas hus).

Ozzi hade legat i 1,5-2 veckor så han var äten på. Usch, när han berättade det. Man kunde inte ens se om han var hel efter smällen. Fåglarna hade pickat på honom osv. :cry:

Nu ligger han i en låda i frysen. Vi vill inte begrava honom här hemma bredvid våran första, och grannens ena, för mina föräldrar flyttar om någon månad, och då katterna alltid fått fökjt med upp dit dom ska flytta så känns det inte rätt att begrava honom här hemma och sedan lämna honom.

Så tråkigt. Och Morris är alldeles hes för att han går omkring och letar och skriker efter honom hela tiden. När Spinn dog så var det ju han som visade oss till vart hon gömt sig. Och han fick även nosa på henne i kistan efter avlivningen. Då såg han med egna ögon att hon var borta. Men han går fortfarande och letar och ropar :cry:

Bilder kommer när jag laddat upp dom. Våran lilla orangea traskatt :love: Hoppas att det gick fort iaf, och att han nu sover gott och busar med Spinn och Sture.

Länk till Spinns tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=615778

Såg nu att jag skrev i fel fönster så den hamnade på gnägg. Men jag har medelat moderator.

Senast ändrad:
Sv: Katt nummer två. R.I.P

Vad ska jag säga, vilken mardröm!

Det är så otroligt orättvist ibland. Stackars stackars lilla Morris också. :(

Vår Maja vart ju påkörd i helgen, på en mindre väg inte alls så trafikerad, men vad hjälpte det....

Det är svårt att förstå någon mening i det hela.

Jag tycker ni gör helt rätt i att ta med honom upp till nya stället!

Hoppas Morris förstår och att ni alla kan gå vidare. Dom finns med överallt även om vi inte ser alla gånger.

*kram*

tycker synd om dig. jag förlorade en kisse i våras i sjukdom..
men snälla, ni har inte funderat på o ha katterna inomhus så slipper denna historien upprepas?

*tröst kram*

Nejnej. Vi skulle inte kunna tänka oss att stänga in en katt sådär. Våra grannar är dagmamma så ytterligare en anledning till att bilarna ska köra lugnt på den lilla vägen iaf. Det sitter "lekande barn" skyltar upp och så. Men vissa kör ju som dom gör :(

Med den inställningen så kan man ju knappast tycka synd om er. Däremot katterna, det är aldrig kul att få sluta sina dagar under ett fordon. Vare sig det går i 30 km/h eller 200 km/h.

MissFideli som kört ihjäl en katt på 50-väg.

Tycker verkligen synd om er *tröstkramar*

Körde själv ihjäl min fina lilla kisse för bara några veckor sedan, han gick bakom bilen när jag backade ut från gården och jag han aldrig se honom :cry:

Vadå? Så vi har förlorat än av våra vänner och det är inte synd om oss pga att vi inte vill ha våra katter som innekatter? :eek: Vi anser att katter som växt upp som utekatter- dom ska man INTE stänga in i ett litet hus. Dom få gångerna vi har varit tvungna att hålla våra katter inne pga olika anledningar så blir dom GALNA. Dom klättrar på väggarna/tapeterna, river ner larmsensorerna så att larmet går igång (det gör jävulskt ont i våra öron tom, vad gör det då inte för dom). Dom är allmänt jätteolyckliga. Vi bor somsagt på landet, våra katter är dessutom jägare och hjälper till både här och i stallet med att jaga råttor. Dom har växt upp som jägare och utekatter. Ska vi då låsa in dom? Ursäkta, men jag tyckte det där var väldigt klantigt sagt :(

Det är synd om er alla i det här fallet, det är alltid jobbigt å förlora en familje medlem.
Det funkar inte att låsa in alla som kan bli på/överkörda av en bil så jag tycker inte du ska lyssna på det där dumma snacket! Det va det dummaste jag hört på länge!
*styrkekramar*

Lite bilder på sötnosen. Dom små är klickbara. Och den svartvita är Morris. Stackarn är fortfarande hes. Översta bilen är hans normala färg, vissa bilder är det lite för stark kontrast på :(
ozzi.jpg

ozzi3.jpg

Åh, vilken fin kisse. :love:
Vad söt bilden var på dem tillsammans, jag blir alldeles bedrövad av att tänka på hur han måste sakna Ozzi. :cry:

Fast vi tror att Morris börjar förstå nu. Vi har sett honom ute på åkern ut mot stora vägen är han gick och skrek efter Ozzi och sen såg vi honom vi kattgravarna där han gick och nosade (men Ozzi är inte begravd än ju) men igår var han mycket lugnare så vi tror att han kanske gick upp till vägen och hittae platsen är Ozzi har legat i två veckor. Han verkar lugnare nu iaf. Vi gosar med honom så fort han vill (ska ske på hans villkor ;)) och pratar med honom hela tiden i princip så att han inte ska känna sig så ensam :cry:

Med den inställningen så kan man ju knappast tycka synd om er. Däremot katterna, det är aldrig kul att få sluta sina dagar under ett fordon. Vare sig det går i 30 km/h eller 200 km/h.

MissFideli som kört ihjäl en katt på 50-väg.

Det där va det absolut dummaste jag någonsin har hört!!!
Katter är väl född för att vara utomhus?!

YlvaG: Tycker så synd om er :cry:
Han va verkligen jätte fin..
Hoppas att andra katten mår bättre snart...
sänder massa tröstkramar

:bow:
Fast nu tycker jag inte vi gör det till en sådan debatt av respekt mot trådskaparen.

Ylva: Vad skönt att han verkar ta det bättre. Han har nog förstått. :(

fattar hur det känns två av mina katter har med blivit påkörda:cry:
Tycker inte man ska stänga in katter i hus om dom e vana att va ute

*Knapplån*
Det är inte så mycket att debatera i våra katters fall. Vi har katter som jägare och husdjur. Vi vägrar stänga in våra katter om det inte finns en bra anledning till det. Vi är säkert jättehemska kattägare, verkligen, det är ju därför alla våra katter alltid har avgudat oss och blir jätteledsna om vi lämnar dom ensamma över en helg tex med kattvakt :smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Tänkte bara klottra ner lite för att få skriva av mej lite.. Nu är det så att min katt har varit på rymmen i en vecka, och inte synts...
Svar
15
· Visningar
2 115
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama