Katt med kanin?

Elisha

Trådstartare
Funderar på att köpa katt igen efter många år utan. Har dock innekanin som brukar vara ute och gå fritt. Kaninen funkar dock jättebra med de två hundarna, som dock är chihuhuor/papillioner men ändå. Hundarna är nästan lite rädda/har respekt för kaninen som är tuff och orädd.

Någon som har erfarenhet av kombinationen katt + kanin?
 
Sv: Katt med kanin?

Jag har en kanin i stallet, hon är lös när hästarna är ute. Min katt är inresserad av henne men försöker mest leka med henne vilket liksom blir lite roligt då de inte "pratar" samma språk. Katten smyger på kaninen som ibland springer iväg, katten stannar då lite snopet. Hon ville nog att kaninen skulle stannat och lekt. Katten visar inga tecken på "riktig" jakt utän är mer mjuk i sättet mot kaninen. Jag har haft de så i tre år och allt har gått bra. (Värre var det med en incident med en jakthund men det är en annan historia.)

Tror det kommer gå jättebra att ta in en katt i ditt hem, kaninen är ju redan en i familjen och luktar säkert som du eller som hundarna så då är det ju liksom mer familj än byte. Hade varit svårare tvärt om tror jag.
 
Sv: Katt med kanin?

Hade en kanin förut som avgudade katten, och katten avgudade kaninen. De gjorde allt ihop - åt, sov, busade. Men sen dog kaninen och nästa kanin var katten inte alls intresserad av och den kaninen var inte heller intresserad av katten. Så det är nog personligheter som spelar in. Mina katter struntar blankt i marsvinen, sover gärna hos marsvinen men de är inte polare med någon av de.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 466
Senast: Hazel
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 456
Senast: tanten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp