Sv: Katt med diarré
Hejsan..
När min ena hankatt var yngre hade han mycket problem med magen.. Han verkade inte tåla något, var alltid lös i magen och vi provade det mesta i foderväg.
Fick tillslut rådet av en veterinär att ge honom Visiblin blandat med lite blötfoder tills han var bra i magen.
Vilket jag gjorde och det funkade mycket bra.
Visiblin köper man på apoteket och det är egentligen till för människor men det gick bra att använda till djur också.(Det är någon slags fibertillskott som stabiliserar magen)
Jag gav ca en halv påse blandat i maten varje mål tills han var bra. Men min katt är ganska stor så man får nog justera det efter vikten på katten.
Viktigt med vatten till..!!
Jag provade också innan Visiblin att ge honom morotspure..vilket funkade ganska bra det med, blev dock inte helt bra av det utan det kom tillbaka när jag slutade att ge det. Min katt gillade morotspuren och åt det själv, men i annat fall kan man ju ge i spruta i munnen.
Men testa visiblin, det var effektivt. Min katt har inte haft problem sedan dess(3 år sedan) och nu tål han det mesta i matväg även om Royals mat faller honom bäst i smaken.