G
gerbera
Jag och min sambo har två katter men de hänger just nu väääääldigt löst... De har klöst sönder en soffa, en schäslong och en matta. Vi har nu ny soffa och de har börjat ge sig på den också. Har provat alla möjliga knep att få dem att låta bli men inget funkar. Vi bor i en lägenhet med öppen planlösning så det går inte att stänga ut dem från vardagsrummet på nätterna utan att i så fall stänga in dem i ett av sovrummen. Jag tror inte att det är ett bra liv för dem att sitta instängda i ett sovrum så fort vi inte är hemma.
Sambon är väldigt bestämd på att vi inte ska ha dem kvar. Men jag får världens ångest och känner mig så hemsk om vi ska omplacera dem på de grunderna. HJÄLP! Är det ett I-landsproblem? Är vi hemska om de får flytta p g a detta??
Vi klipper klor, de har olika klösbräds-varianter och träd, vi har en superbra lägenhet med takbjälkar, loft osv så de trivs så, det är jag övertygad om. Vi har provat med Fy-spray och kattmynta på klösbrädorna osv osv...
Finns det något mer vi kan göra och är vi hemska om vi gör oss av med dem?? Sambon är dessutom väldigt trött på allt hår, jag har aldrig förut haft katter som hårar så mycket som dessa så det är väldigt mycket faktiskt...
Hjälp mig!! Vad tycker ni!!!?? Jag kan ju inte gärna omplacera sambon...
Sambon är väldigt bestämd på att vi inte ska ha dem kvar. Men jag får världens ångest och känner mig så hemsk om vi ska omplacera dem på de grunderna. HJÄLP! Är det ett I-landsproblem? Är vi hemska om de får flytta p g a detta??
Vi klipper klor, de har olika klösbräds-varianter och träd, vi har en superbra lägenhet med takbjälkar, loft osv så de trivs så, det är jag övertygad om. Vi har provat med Fy-spray och kattmynta på klösbrädorna osv osv...
Finns det något mer vi kan göra och är vi hemska om vi gör oss av med dem?? Sambon är dessutom väldigt trött på allt hår, jag har aldrig förut haft katter som hårar så mycket som dessa så det är väldigt mycket faktiskt...
Hjälp mig!! Vad tycker ni!!!?? Jag kan ju inte gärna omplacera sambon...